Ta sig från Heathrow in till London, vad är bäst ?

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Andreas.Net, 31 Januari 2016.

1. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi skall åka på långweekend nu på sportlovet till London och undrar vad som är det bästa sättet att ta sig från flygplatsen till vårt hotell.

Vi är 5 personer och vi skall bo på Hilton Wembley.

/Andreas

2. Thornado

Thornado Medlem

När jag åker till London så tar jag alltid tunnelbanan.
    I ert fall så kan det dock vara lite omständigt då ni inte direkt ska till centrala London, utan ut till Wembley. Eftersom Wembley ligger nordväst om stan så behöver ni aldrig åka in i London, utan kan snedda direkt upp dit om ni åker taxi eller Uber.

Uber ger ett fare estimate på 33-43 GBP för resan Heathrow-Wembley med UberXL, vilket får anses vara ett bra pris när ni är 5 personer.

3. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uber XL verkar bra, kan boka en sån i förväg eller beställer man när man kommer fram ?

/A

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du beställer alltid Uber när du kommer fram, dvs när du är mer eller mindre redo att åka iväg från flygplatsen.

5. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som har åkt Uber i London ?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vanliga taxibilar kan kosta skjortan från flygplatsen om man inte ska in till city. Uber låter som ett bra alternativ.

Kolla annars med hotellet om de kan boka upphämtning, det är ofta rätt sjyssta priser på det i London när jag testat.

8. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag glömde naturligtvis själva följdfrågan om det funkar bra och huruvida det är bra och fräscha bilar ?

/A

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns alla möjliga kategorier av bilar, från enkla/slitna till lyxiga. Valet är ditt eget. Det funkar utmärkt.

agehall gillar detta.
  10. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bra erfarenheter, alltid vart fräscha bilar. Vid resa från Heathrow har jag blivit hämtad på departureparkeringen, även det har funkat fint. Beställde när jag stod vid väskbandet, fanns gott om bilar i området då.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!