Senaste nytt

Ta samma SAS plan fram och tillbaka till Hamburg.

Anfield

Medlem
Hej !

Funderar på att skrapa ihop lite poäng på min jakt efter EBD! kollade på att flyga fram och tillbaka till Hamburg !
Landar 18:30 SK2647 lyfter 19:10 SK2648 i Hamburg. behöver man ut ur flygplatsen där ? eller kan man bara steppa av planet in i senator loungen ta en fika och steppa på planet igen ? köp billiga biljetter och med OT uppgradering få 5000 poäng för besväret ?

Är denna plan genomförbar ?
 

Anfield

Medlem
Under sommaren var det ofta bussgate men från hösten har det varit gate med brygga på de flesta SAS flygningar jag har gjort*.

*Jag flyger ofta måndag morgon till Hamburg och fredag kväll från Hamburg.

Då Ska det funka att gå direkt till loungen utan att passera gå ? ( ut och in genom Säkerhetskontroll ? )
 

Dr. Miles

Expert
Då Ska det funka att gå direkt till loungen utan att passera gå ? ( ut och in genom Säkerhetskontroll ? )
Du behöver inte gå genom säkerhetskontrollen i Hamburg om du ankommer från Stockholm med SAS.
Om du får en gate med brygga så vänta där liten stund. Det blir boarding till Stockholm flight.

Ifall du får bussgate, gå upp för trappan när du har kommit in i terminalen. Då kommer du fram till airside av avgångshallen.
 

RickardG

Medlem
Jag gjorde exakt samma övning i våras för bonus challenge. Då var det gate med brygga så jag klev ur, sträckte på benen en kvart och gick tillbaka till samma stol i planet och vände hemåt.
 
Toppen