Ta samma SAS plan fram och tillbaka till Hamburg.

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Anfield, 18 November 2015.

1. Anfield

Anfield Medlem

Hej !

Funderar på att skrapa ihop lite poäng på min jakt efter EBD! kollade på att flyga fram och tillbaka till Hamburg !
    Landar 18:30 SK2647 lyfter 19:10 SK2648 i Hamburg. behöver man ut ur flygplatsen där ? eller kan man bara steppa av planet in i senator loungen ta en fika och steppa på planet igen ? köp billiga biljetter och med OT uppgradering få 5000 poäng för besväret ?

Är denna plan genomförbar ?

2. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är busgate som gäller i Hamburg för det mesta iaf. Förutom detta ser jag inga problem. Lycka till

Anfield gillar detta.
  3. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har gjort exakt samma sak. Man kommer ut airside iaf. Jag hade kanske 25 min tillgodo så det var lugnt.

Anfield gillar detta.
  4. Under sommaren var det ofta bussgate men från hösten har det varit gate med brygga på de flesta SAS flygningar jag har gjort*.

*Jag flyger ofta måndag morgon till Hamburg och fredag kväll från Hamburg.

simon_says91, Anfield och ARNBER gillar detta.
  5. Anfield

Anfield Medlem

Då Ska det funka att gå direkt till loungen utan att passera gå ? ( ut och in genom Säkerhetskontroll ? )

6. Andreas Palmgren

Andreas Palmgren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser inga problem med detta, checka in båda flighterna innan du lämnar Sverige bara! Svårt o se att du behöver passera säkerhetskontrollen för att board planet tillbaka.....

Anfield gillar detta.
  7. Du behöver inte gå genom säkerhetskontrollen i Hamburg om du ankommer från Stockholm med SAS.
    Om du får en gate med brygga så vänta där liten stund. Det blir boarding till Stockholm flight.

Ifall du får bussgate, gå upp för trappan när du har kommit in i terminalen. Då kommer du fram till airside av avgångshallen.

Anfield gillar detta.
  8. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gjorde exakt samma övning i våras för bonus challenge. Då var det gate med brygga så jag klev ur, sträckte på benen en kvart och gick tillbaka till samma stol i planet och vände hemåt.

Anfield gillar detta.
  9. Anfield

Anfield Medlem

Du var aldrig inom senator loungen ?

10. Anfield

Anfield Medlem

Tack alla för hjälpen !

Nu är det bokat och sedan fattas det bara att lägg in en önska på OT

pep, ARNBER och FF#1 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!