Senaste nytt

Ta med mat/snacks/dryck från flyget

Chris.jones

Medlem
Virgin:s salt & peppar, att folk stal dem blev en reklamgrej för dem.

Richard Branson:
We had little pepper pots, and salt pots on our planes, shaped as a windmill. When I was running Virgin Atlantic, the chief executive came in one day and said, "We’re losing thousands of these. It’s costing the airline tens of thousands of dollars a month. You’re going to have to take them off. They’re far too popular."

And I thought, "If they’re far too popular, do we really want to take them off? It’s a compliment."

So we just put underneath them, "pinched from Virgin Atlantic." We then found that people were continuing to steal them, and they were ending up on their dining-room table. They hadn’t looked underneath. Their guests would look underneath. And the whole evening was spent talking about Virgin Atlantic in one of our best advertising tools ever! That was a fun one which worked really well.



virgin-atlantic-salt-pepper-shaker-484.jpg


6-virgin-atlantic-airplane-salt-pepper-shakers-airline-upper-class-excellent-758fea43e31a21556ddf309a4b40941a.jpg



11 Questions For Richard Branson In A Place Called "The Shag Room" | Co.Design | business + design
coool
 

Henrik_B

Medlem
Tidigare i veckan flög jag Swiss business inom EU och fråga CC om jag skulle kunna få ta med lite choklad hem. Hon kom senare ut med en fin presentförpackning.
Visa bifogad bild 55211

Liknande hände mig på Thai en gång. Vi fick en sån där grej man petar tänderna med efter maten (ser ut som en slangbella med tandtråd). Nämnde för den trevliga stewarden att dessa var mycket praktiska varpå en hel säck med såna hamnade i mitt knä innan landning.
 

johhenrik

Medlem
Jag pratade mycket med purser under en flygning till Dubai med Emirates. När jag fick choklad så frågade jag om jag kunde få några extra att ta med mig, då min fru gillar dem. Strax innan vi landade så kom han och hade nog tömt hela lagret, för jag fick en "taxfree-påse" med säkert ett par hundra chokladbitar i. :)
 

gjohansson

Medlem
En kollega sa liknande för en swiss-flygning när de hade fotbollar som chokladbitar. Han ville ha tre att ta hem till barnen och fick en kasse.
Den ska jag köra nästa gång :)
 
Totalt uaktuelt for min del, med mindre det er en gave. Det samme gjelder fra loungen. Har sett tilfeller som var under enhver kritikk.
 

thh

Medlem
Har jag fått en colaburk som jag inte öppnat ännu följer den sannolikt med, samma sak med chokladbitar. Från loungen? Nej, men jag upplever att det vore trevligt om SAS hade pappmuggar så jag kunde ta med kaffe för deras loungekaffe smakar marginellt bättre än deras flygkaffe som är närmast odrickbart.

Jag dricker väldigt sällan alkohol på flyg eftersom jag oftast ska göra något direkt när jag landar, men såklart har jag en eller annan så där liten flaska jag fått på något flyg.

Har aldrig bett om något specifikt för att ta med mig av planet, men chokladen ovan låter lockande...
 

JohanA

Medlem
Toppen