Senaste nytt

Ta med mat ombord

pitch

Medlem
Nu brukar ju durian vara förbjudet att ta ombord på många ställen här i världen, men jag undrar om man skulle få med en här hemifrån?

(...Sen sitta där och slaska med den i boskapstransporten tills man blir lynchad.)
 

possum

Medlem
Med risk för att någon tar illa vid sig, blir provocerad eller arg nu, men.... Är det på allvar som några skriver? Vadå ta med sig gåslever, seafoodcanapéer, laxkanapéer? Okej... En macka kan väl vara ok eller en frukt, men att duka upp en skaldjursplatå känns väl ändå overkill? Poäng till Palazzi! Instämmer helt!

Ja det påminner en hel del om maten som Hannibal Lecter tar med ombord i silence of the lambs. Vad säger detta om medlemmarna här? ;)

hanniballecterfoodplane3zu.jpg
 

nilsson

Medlem
Jag tycker ni ska ta med er ett Primuskök som ni helt enkelt kör igång utanför toaletterna eller något annat lämpligt område. Så kan ni steka kött och grönsaker eller koka pasta. Eller varför inte en Knorr pulversoppa? Tada!

Kan bli svårt att få den igenom säkerhetskontrollen, men eftersom det verkar som att Securitas missar testbomber ganska ofta så finns det hopp.

Som jg tror jag skrivit tidigare så flög min syster med en campingryggsäck som handbagage. Primuskök, kniv och yxa.
 

NotRyan

Medlem
Nu brukar ju durian vara förbjudet att ta ombord på många ställen här i världen, men jag undrar om man skulle få med en här hemifrån?

(...Sen sitta där och slaska med den i boskapstransporten tills man blir lynchad.)

Det var det bästa jag läst i den här tråden. Ta du med en Durian... :)

Frågan är om inte det gränsar till luftfartssabotage förresten?

Mvh
/NotRyan
 

pitch

Medlem
He he, jag kom just på en än mer diabolisk plan.

* Åk förstås business som vanligt
* Ta med din medhavda durian och gå bakom skynket till valfri ledig plats och smaska i dig den
* Släng resterna på muggen längst bak och gå tillbaka till rätt plats i framänden

Där snackar vi luftfartssabotage.
 

jumbooze

Medlem
Nu brukar ju durian vara förbjudet att ta ombord på många ställen här i världen, men jag undrar om man skulle få med en här hemifrån?

(...Sen sitta där och slaska med den i boskapstransporten tills man blir lynchad.)

Undrar om den kommer förbi säkerhetskontrollen pga taggarna :D Annars så kan den kanske sticka lite i näsborrarna på känsligare individer :D
 

pitch

Medlem
Taggarna är långt under alla säkerhetsföreskrifter. Och här hemma har dom ingen koll på durian, dom är för upptagna med att hindra surströmmingsburkar.
 

NotRyan

Medlem
Taggarna är långt under alla säkerhetsföreskrifter. Och här hemma har dom ingen koll på durian, dom är för upptagna med att hindra surströmmingsburkar.

Den iden fick jag också, att man skulle öppna en burk ombord (Jag kan öppna en burk, hålla näsan ovanför och bara njuta :) ). Men jag insåg att det skulle säkert spricka på att det är vätska i burken :) Dessutom är jag en snäll person, och vill absolut inte utsätta mina medmänniskor för detta, så.... :)
 
Toppen