Senaste nytt

Ta med mat ombord

Sofia

Medlem
Jag tar med mig en macka och en frukt ibland om man ska flyga med bolag som inte serverar mat (eller som tar hutlöst betalt för saker som är nästan otjänliga som föda). Försöker såklart äta så mycket som möjligt innan avgång men man kan aldrig vara helt säker på när det vankas mat efter resan.

Ett annat tips är att ta med proteinpulver i en shaker och ha med en tom vattenflaska genom securityn som man sen fyllar på, och därefter skaka ihop sin egen måltid. Funkar ju dock bara på flygplatser som har kranvatten man kan dricka såklart. Har ännu inte haft några problem att få igenom proteinpulver vid säkerhetskontrollen, de utgår bara ifrån att man ät lite lagom galen på ett icke-farligt sätt :cool:
 

maba

Medlem
Annat fall brukar frukt som bananer ofta fungera bra att ta med sig, lagom mättande och inget kladd. Händer ibland att en och annan banan från loungen slinker ner i väskan innan flyget.

Känns lite skönt att få bekräftat att det inte bara är jag som gör så... ;) Har räddats av sådana bananer flera gånger när andraserveringen på Eco longhaul varit oätlig (till exempel BA) eller löjligt liten (till exempel AC).

Kul att se att det även finns andra som plockar på sig bananer från loungen :) jag brukar göra det när jag vet att de endast serverar brödprodukter till frukost som smörgåsar med LH eller 1/2 kilos muffins med OS
 

Jonas C

Medlem
Nu har dessa nämnts i ett antal trådar medan jag blir allt mer nyfiken. Jag vill se bilder!!!

Kan det möjligtvis vara en sådan?

5777099236_33dc76738c.jpg


Foto: jhazan99 @ Flickr
 

maba

Medlem
Kan det möjligtvis vara en sådan?

5777099236_33dc76738c.jpg


Foto: jhazan99 @ Flickr

Precis en sådan är det, med OS loggan nere i vänstra hörnet och allt. Se hur den nästan försöker bryta sig ur förpackningen.
Som jag nämnde tidigare så åker det hellre med en banan från loungen än att jag ska trycka i mig denna jättemuffins till frukost :)
 

maba

Medlem
Men är den god då?

Den gången jag testade den så tyckte jag att den smakade apa d.v.s. inte hembakad utan med många konstgjorda smaker. Kanske måste ha i dessa ingredienser för att behålla hållbarheten på denna jättekreation.

Hoppas du stöter på denna jättemuffins någon gång så du får bilda dig din egen uppfattning, men bli inte förskräckt när de delar ut den till frukost och kom ihåg, du har blivit förvarnad :)
 
Toppen