Ta med mat/dryck från loungen

Diskussion i 'Lounger' startad av Magnus_K, 17 December 2015.

1. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Alla,

Sitter i loungen just nu och jobbar lite.
    Rättsom det, är där en resenär som går bort till där disken där drycken serveras.
    Han tar en flaska vitt och en flaska rött, sedan går han bort till sitt bord där det sitter en medresenär och stoppar båda flaskorna i väskan.
    Jag förstår vi har fri dryck men att ta med sig hela vinflaskor från loungen har jag lite svårt att acceptera.
    Fine om man är ett sällskap och man tar flaskor till sitt bord för det blir enklare.
    Är det någon som vet om det är ofta förekommande?

Känns lite väl snyltigt enligt min personliga mening.

Magnus

Smuffe och Brandten gillar detta.
  2. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gå och säg till det som jobbar i loungen! Det är inte ok och borde korrigeras omgående!

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det förekommer väl lite då och då att det tas med mat/dryck mm från loungen. Men att ta en hel vinflaska är lite väl kan jag tycka. Det är ju inte ett "gratis förråd" med varor som man kan komma och hämta vad man vill i.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte alls OK. Säg till personalen omgående!

Strikt taget får man ju inte ta med sig något alls från loungen men om någon tar en flaska vatten eller en liten chipspåse skulle jag nog inte bry mig. Tar man däremot större mängder (typ en flaska vin) så skulle jag tveklöst säga till.

Smuffe och Agö gillar detta.
  5. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sist jag var i loungen i köpenhamn frågade jag om jag fick ta med en flaska vatten, det gick bra!

Men han sa även att det titt som tätt händer att folk stoppar väskorna fulla med öl/vin, jag hade då sagt till iaf!

6. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    *följer med spänning*

Smuffe och Vaniljvodka gillar detta.
  7. Anfield

Anfield Medlem

Ja spännande om lounge personalen vågar gå fram till den som tog flaskorna ?

8. trekker

trekker Medlem

Ett par pasar chips eller en frukt, eller till och med 1 ol for nar man kommer fram till destinationen ar val ganska OK - 2 flaskor vin ar ju helt galet.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan faktiskt vara riktigt olagligt. I Sverige har vi ju våra alkoholzoner för serveringstillstånd etc. Detta gör att SAS riskerar att bli av med serveringstillståndet ifall du traskar ut med en alkoholhaltig dryck i väskan...

Agö gillar detta.
  10. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Han var väl besviken på fikautbudet ombord och ville ladda upp med medhavd (dvs. stulen) fika?

Skämt åsido, såklart inte ok. Undra vad personalen gör om man säger till.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!