Ta med golfklubbor med Emirates

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Funcadelic, 1 Oktober 2018.

1. Funcadelic

Funcadelic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska flyga till Dubai och spela golf om några veckor och blir inte riktigt klok på bagagereglerna - två tolkningar låter möjliga enligt mig så vill gärna ha hjälp att reda ut detta.

Jag har 30 kg bagage allowance.

Tolkning 1:
    Jag får ta med golfbag så länge jag håller mig inom 30 kg.

Tolkning 2:
    Jag får ta med golfbag så länge, utöver ovan, längd+bredd+höjd inte överstiger 150cm, vilket i princip gör att man inte kan ta med sig golfklubbor (eller skidor för den delen) utan att betala extra.

Någon med egen erfarenhet från detta, eller som vet hur jag bör tolka?

All sporting equipment including golf equipment, bicycles and ski equipment
    Emirates will accept sporting equipment as checked baggage and part of your standard baggage allowance. If you intend to take a bicycle as checked luggage, please contact us at least 24 hours in advance. Special packaging rules may apply.

Weight Concept
    Individual items with total dimensions exceeding 300cm (118 inches) cannot be transported as checked baggage, and must be sent as cargo or freight. There are no exceptions to this rule.

Piece Concept
    Total dimensions (length + width + height) of each piece must not exceed 150cm (59 inches). Customers with individual items exceeding above dimensions up to 300cm (118 inches) will be charged an additional fee. Individual items with total dimensions exceeding 300cm (118 inches) cannot be transported as checked baggage, and must be sent as cargo or freight.

Baggage allowances for sports equipment | Baggage and lost property | Emirates Sweden

2. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte när golfbag var utöver ordinarie bagage, men när jag kollade sist var det enligt tolkning 1, golfbag går bra om det är inom de 30kg du har totalt. Enklast är att dra ett mail till Emirates så får du svart på vitt.

3. Funcadelic

Funcadelic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om någon är intresserad av svaret, nu eller i framtiden:
    Så länge sportutrustningen inte överstiger 300 i W+D+L är det OK. Vikten räknas av mot totala vikten man får ha med sig.

Svar på chatten:
    You can take your golf bag as long as the W+L+D is under 300 cm. You can take this as part of your baggage weight allowance.

apknug, chazzie och jerixon gillar detta.
  4. goofy

goofy Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    och det fungerade som chatten svarade?
    ..åker om drygt en månad...

5. WarrenBuffett

WarrenBuffett Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mer golfreserapporter på BC-forumet!

kedja och segra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!