Ta med gitarren i kabinen. Går det ?

Diskussion i 'Övrigt' startad av ACervin, 16 Februari 2013.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina vänner här nere skall flyga hem via Melbourne med Qatar till CPH. Dom har köpt en billig gitarr som dom gärna skulle vilja ge bort till en vän i Melbourne. Ett hårt fodral skulle kosta lika mycket som gitarren. Tror ni det finns någon chans att få med sig den ombord BNE-MEL?

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag tolkar ovan länk så går det bra att ta in gitarren i kabinen sålänge den inte överskrider 120 cm i längd. I sådnat fall måste du köpa en extra stol till gitarren.

4. Jag är osäker... Jag läste förut om ett case där just strängade instrument inte uppskattades i kabinen. Gitarrtråden utgjorde då en potentiell säkerhetsrisk (gissar att man kan strypa någon med den).

De får nog fråga på flygplatsen. Om den är riktigt billig kanske det fungerar med vadderat soppåse + incheckning?

5. MartinH

MartinH Medlem

Jag reser med en elgitarr i softcase som handbagage jämnt. Aldrig blivit nekad, nån enstaka gång lite muttrande från personal.
    Bästa är att be om att få ställa den i garderoben, brukar ge lite uppskattande blickar från resenärerna på dom första raderna ;-) Dom gillar nog inte konkurrensen med kavajen.
    Annars får den alltid plats i overheadbins, utom i dom allra minsta planen.

6. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På senaste turen från CDG till GOT, så var det en kille som fick ställa sin cello inne i cockpit...

7. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går att köpa ganska bra och billiga gitarrkopior i Chongqing och det har säkert burits hem ett tiotal av bekanta till mig. Nyckeln är softcase, då har det inte varit några problem för någon - oavsett kabinklass.

8. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack då gör vi ett försök

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!