Senaste nytt

Ta med gäst eller inte i SAS Scandinavian Lounge

Mine erfaringer med personalet på Arlanda er også gode, men nu står der jo meget klart 1 gæst. Det er altid et plus hvis man kan få en ekstra med, men man kan ikke tillade sig at blive sur/skuffet hvis det ikke kan lade sig gøre.
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle tro att det är inget med Aegean kort att göra. Det är bara urban-legend att Aegean Gold kortshavare behandlas dåligt.
Jag har rest också en hel del med Aegean Gold kort och det som är svårt med Aegan kort är att många agenter i Asien inte vet om Aegean Airlines är med i Star Alliance samt flygbolagskod (A3).
 

Bryant

Medlem
Jag har lyckats få in 3 extra gäster (flickvännens pappa, syster med son).

Först fick jag ett nej när jag frågade och accepterade det eftersom det var en chansning. Men tydligen så charmade dottern personalen så helt plötsligt blev svaret. "För din skull så släpper jag in dem men det är en engångsföreteelse". Stort tack!
 

Trox

Medlem
Jag har lyckats få in 3 extra gäster (flickvännens pappa, syster med son).

Först fick jag ett nej när jag frågade och accepterade det eftersom det var en chansning. Men tydligen så charmade dottern personalen så helt plötsligt blev svaret. "För din skull så släpper jag in dem men det är en engångsföreteelse". Stort tack!

Jag ska försöka få in två gäster i CPH. De reser i eko med Lufthansa, jag i Plus med SAS. Tänker att mitt guldkort kombinerat med biljett i Plus bör funka.
 

pep

Medlem
Hvis man rejser business med *A og har et *A guld kan man så komme ind med 2 personer (da man jo ikke er nødt til at bruge sit guldkort for selv at komme ind)?
 

Dr. Miles

Expert
Hvis man rejser business med *A og har et *A guld kan man så komme ind med 2 personer (da man jo ikke er nødt til at bruge sit guldkort for selv at komme ind)?

Nej, officiell regel är en gäst som Star Alliance Gold. Som Business class resenär kan man inte gästa.

Lounge Access Policy - Star Alliance

Star Alliance skrev:
International Business Class Customers

  • Customers have access to any Star Alliance member carriers' owned Business Class lounges.
  • Customer must present a boarding pass for travel in International Business Class on a Star Alliance flight
  • Customer must be departing from the local airport in International Business Class
  • Customers must be a revenue customer
  • Customer is not entitled to any guests
 

airborn

Medlem
jag fick förklarat i ARN att jag måste först scanna mitt boardingkort och därefter gästernas för att det ska funka. Reser ofta med hela familjen på totalt 5 personer och det har inte varit några problem. Testade därför vid ett tillfälle samma process fast denna gång med mig, min fru plus en väninna, samtliga på samma PNR, men med olika efternamn. Det var inga problem att komma in. Undrar hur smart datorn är att känna igen "närmaste" familjemedlemmar när de är på samma bokning. Har någon annan samma erfarenhet?
 
Toppen