Senaste nytt

Ta med gäst eller inte i SAS Scandinavian Lounge

walle33

Medlem
Om jag är EBG, flyger med en kollega som inte är detta men vi flyger båda *A kan jag gästa henne i en SEN lounge på EBG då?
 

David

Medlem
Ja, det borde du få dock kan det ibland bli diskussioner ifall ni inte åker samma flight men det är formellt inget krav från *A att man skall göra det vad jag vet.
 

vicce

Medlem
Som familj, måste väl jag som är son i familjen kunna ta med min mor, far och två syskon? Eller finns det begränsning på att familj är "två vuxna och två barn"?
 

Chrille

Medlem
Som familj, måste väl jag som är son i familjen kunna ta med min mor, far och två syskon? Eller finns det begränsning på att familj är "två vuxna och två barn"?
Jag har haft med mig både föräldrar och barn, samtidigt. Tror inte att " närmaste familj" är definierat i regelboken. Det är nog som mycket annat upp till personalen att dra ett streck någonstans. Så länge man inte har med sig en hel släkt (dina syskon har partners och barn med...) så är det nog lugnt.
 

A380*G

Medlem
Om jag är EBG, flyger med en kollega som inte är detta men vi flyger båda *A kan jag gästa henne i en SEN lounge på EBG då?

Ja, det borde du få dock kan det ibland bli diskussioner ifall ni inte åker samma flight men det är formellt inget krav från *A att man skall göra det vad jag vet.

Absolut, en gäst med avresa samma dag på en *A-flight är en officiell förmån. Inget krav att man ska vara på samma flight som gästen.
 

Vaniljvodka

Medlem
Absolut, en gäst med avresa samma dag på en *A-flight är en officiell förmån. Inget krav att man ska vara på samma flight som gästen.

Flyger ARN-LHR med SK på fredag och min vän flyger ARN-LGW med DY. Får jag gästa in honom i loungen eller inte? Jag är EBG. SAS skriver inget om att gästen måste flyga med *A på sin hemsida:

Guldmedlemmar med ett boardingkort till en utrikesdestination med SAS eller en Star Alliance-partner, är välkomna till SAS- och Star Alliance lounger samt SAS samarbetspartners lounger. Guldmedlemmar har även tillgång till SAS inrikeslounge på Arlanda, terminal 4.
Guldmedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner, egna barn och föräldrar) in i Loungen.
 

Vaniljvodka

Medlem
Jaha, det var ju tråkigt. Märkligt att det inte står nåt om det på hemsidan. Eller så står det nån annanstans och jag som har missat. Tack för snabbt svar.
 
Toppen