Senaste nytt

Ta hem teknikprylar från USA för försäljning

lnixon

Medlem
Men UK, då? Jag har hittat en maildrop-tjänst som verkar vettig, men de jämra shopping-siterna tycker inte om mina svenska kreditkort. Kan man på något rimligt enkelt sätt skaffa sig ett förbetalt brittiskt betalkort på distans?
 
Jag har använt MyUS i 3-4 år innan jag stängde mitt konto(behövde inte den längre). Funkat klockrent och haft aldrig något problem. Kunde få paketen hem över en helg: beställd på torsdag kväll och på måndag morgon hämtar ut på Landvetter eller om man anger jobbadress så får man till jobbet.
De tar Diners också och använd gärna DHL än Fedex. Vad gäller tull och moms måste man läsa på sig och ge tydliga instruktioner för markering av paket. Då går det fort och rätt och DHL slipper slösa tid på förtullning. En ledtråd: det finns inte ajphån i ta.r.i.c.
 

Kricka

Medlem
För den som kan ämnet så verkar kvalitetsgitarrer hålla cirka halva priset mot Sverige.
En kompis köpte två, sålde den ena fick därmed sin gura nästan gratis..
 
Brukar du köpa med dig saker utomlands och sälja i Sverige?

Brukar du försöka proppa handbagaget fullt med kameraobjektiv, iPads och allt möjligt för att tjäna några tusen?

Personligen gör jag det, jag pysslar med foto och försöker alltid hitta bra valuta på objektiv när jag är tex i USA.
Jag köper såklart objektiv som jag själv kan tänka mig använda utifall jag inte får det sålt, fast sen finns det ju vissa objektiv som man till 100% får sålt, då de är så populära.

Sist jag åkte gjorde jag ca 5000:- ren vinst på ett enda objektiv. (Inköp: 4500:- som såldes för 9.500:)
Objektivet ifråga ligger på drygt 12.500:- i Sverige så fortfarande ett bra köp av den som köpte det av mig, men givetvis gjorde jag den bästa dealen.

Kartonger och allt slängs i USA så jag inte åker på någon moms eller jobbiga tullfrågor.

Brukar åka med endast kamerahus och ett objektiv så fyller jag upp väskan på vägen hem (köper väl 3-5 objektiv beroende på storlek), frågar dom i tullen vart objektiven kommer ifrån så är det bara säga att man varit över och fotograferat lite.

Dock har det i princip aldrig stått någon i tullen på Arlanda när jag passerat.

Min fråga är, brukar ni köpa något för att sedan sälja?

Personligen ser jag det som en extra inkomst, ibland tjänar man in hela resekostnaden vilket är bra.
Den moraliska aspekten kan man ju givetvis tala om men jag ligger ju trots allt klart billigare än de lägsta på prisjakt.se
 
Last edited:

P.E.

Medlem
Åker till USA nu i veckan, och är inne på att tjäna en slant på att just köpa hem saker.

Har själv ett fotointresse och har alltid kameran med, så att köpa objektivet du nämnde, och dra in extrapengar där är mycket lockande. Vad var det för ett objektiv? :)
 

agehall

Medlem
Det finns ju redan en annan tråd som behandlar just detta. Tror vi kom fram till att man måste ha något slags specialintresse (tex foto) för att det ska löna sig. Det kan även funka med nya produkter, som inte finns i Sverige än.
 
Toppen