Senaste nytt

Ta hem teknikprylar från USA för försäljning

Vad är själva problemmomentet? Tull? Över en så lång tidsram så blir ju den vinningen rätt liten så det är väl bara upplevelsen man ska sukta efter.
Problem? Inga. I vanliga fall tappar ju en 300K bil 50% på 3 år, här ser vi ett exempel på hur man äger en bil i 2 år och har minskat värdeminskningen till det minsta möjliga och upplevelsen är bonus.

köper en trafo på www.elfa.se

230 kr sen är man igång :)
Jasså? Vilken av dessa? Ser bara en som kostar över 2 tusen för 500VA och den där KitchenAid tror jag är knappast en hårfön utan drar el som ett kapsåg. På byggahus finns ju massor av diskussion om att lägga till en 110VAC nät hemma i verkstan eller hobbyrum, ingen verkar vara nöjd än.
 
Last edited:
har en gammal kollega som numer lever på att ta hem bilar och båtar..1 gång/v lämnar 2 st kontainer USA med antingen bilar el båtar beroende på vad han hittat.
Finns en del auktioner ju som har en daglig omsättning på några tusen fordon. Det finns en del "hail damage" bilar som går att lacka om och sälja vidare. Så gör många.

Hörde av någon att Sverige är nummer 2 i världen i antalet kördugliga jänkare. Teoretiskt går det att importera Volvodelar hit och jänkardelar till SWE. Det finns annars en bra Volvo skrot nära Jönköping.
 

bL0m

Medlem
Nu nämner jag inget namn, men jag vet att en person på BC.se lade ut flertalet iPhonekartonger på en säng och formade ordet iPhone...

Detta var sedan en tid tillbaka och tyvärr hittar jag inget bildbevis på google
 
Last edited:
Märkte att en bubbelbad hemma ligger på över 12K. Nu håller jag på att fixa badrummet och har sett ett par fina exemplar modell mindre med ganska överkomligt pris.
Tror ni att ett 60" badkar går att checka in?
 

Bamsefar

Medlem
Nu Bamsefar var förmodligen inte mitt inlägg direkt riktat emot dig som person, men så länge det finns en kundgrupp som köper Denon creates $500 Ethernet-cable-for-suckers och liknande produkter så kvarstår min åsikt om audiofiler.


*garv* Ja den där kabeln går inte ens jag på - det är rent lurendrejeri med det där. Kabelsidan inom hifi/hemmabio är en stor gröt som jag gladeligen avstår från. Jag kör med EKK (och nej jag är inte med i LTS) eller liknande - det är sååååå stora volymer på dem så priset är ju nästan löjligt billigt per meter !
 

agehall

Medlem
Jag tycker ändå att guldplätterade optiska kablar är det största skämtet.

Eller varför inte den påse med sand och kopparspån som jag såg på en mässa för några år sedan. Tydligen skulle man lägga den ovan på sin förstärkare och den skulle då absorbera de elektromagnetiska vågorna den annars skulle sända ut och som skulle störa ljudet. Jag påpekade då att om den påverkar magnetfältet som alstras av förstärkaren (vilket bör vara minimalt, men ändå...) så påverkas även förstärkaren av detta. Efter tio minuters diskussion och lite djupare utläggningar om elektromagnetism från min sida ville inte försäljaren prata med mig längre.
 
Poolprylar är löjligt billigt jämfört med här hemma! Skickade efter en poolrobot som städar poolen, hem till dörren för 6300:-, samma apparat här hemma ligger på närmare 20'.... Beställde även testmojäng för att kolla klor, ph och alkanitet, bästa pris här hemma 700 pix, nu fick jag 2 för strax över 500! Så är ni poolägare eller känner någon så finns det stora pengar att spara.
// Stefan
 
Toppen