Senaste nytt

Tågolyckan vid Södra Station i Stockholm

Sofia

Medlem
Ibland är jag glad att jag jobbar på Stockholms stillsammaste kollektiva färdmedel ;)

Tack för rapporterna Simon, intressant hur det går till hos andra.
Lyfta tåg (och spårvagnar) är ett jäkla jobb. Brandkåren har varit hos oss och övat jordning och lyft senaste dagarna, verkar jobbigt. Men det är ju alltid kul med lite brandmän att spana på när inget annat händer :rolleyes:
 

nilsson

Medlem
Har massor med bilder och filmer över hur hela arbetet har gått till. Dock har jag inte möjlighet att ladda upp dessa (regelverket sätter stopp) men jag kan absolut visa dom som har vägarna förbi Stockholmsträffen den 21 nov på Monks :)

Ajdå, det hade varit roligt att se.

Ibland är jag glad att jag jobbar på Stockholms stillsammaste kollektiva färdmedel ;)

Rulltrappa?
 
50 meter spår är utbytt redan. Nu kommer den mer komplicerade byggandet av växeln och dom andra delarna av spåret där tåget hamnade efter urspårningen. Ny makadam skall packas, nya slippers ska läggas ut. Delar till växeln är mest krångligast att byggas varpå de dröjer in till nästa vecka innan full traffik kan släppas på :)
 

Ozz

Medlem
Håller ganska flitig koll på denna sidan då jag åker sträckan Göteborg-Skövde-Stockholm på lördag den för vidare transport mot ARN. Tåget innan (104) är inställt och jag håller tummarna för att vårt tåg (430) går som planerat så man slipper förseningar.
 
Toppen