Senaste nytt

Tågolyckan vid Södra Station i Stockholm

Sund och förnuft är något 100% av befolkning borde ha.
Cykla över 2 mil i regnet/oväder gör man inte det frivilligt.

Kallas lathet och jag misstänker att det inte är helt ovanligt här på forumet när man sett lite bilder på folk.
Inga "vätternrundan" kroppar direkt. 2 mil gör man för övrigt på cirka en timme med cykel även som amatörcyklist och det finns regnkläder om man är rädd för vatten. :p

Rätt bortskämda och bekväma i Sverige. Finns vissa länder där de behöver gå flera mil för att få dricksvatten.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Så då ska jag först gå och köpa mig en cykel eller? En del som bor på pendelavstånd från stockholm har inte vägar som jag skulle rekommendera någon att cykla på, än mindre denna årstid.

Vidga dina vyer lite - det är inte ett alternativ för alla.
 
Så då ska jag först gå och köpa mig en cykel eller? En del som bor på pendelavstånd från stockholm har inte vägar som jag skulle rekommendera någon att cykla på, än mindre denna årstid.

Vidga dina vyer lite - det är inte ett alternativ för alla.

Ta det lugnt min vän. Jag var självklart inte fullt allvarlig. Klart alla som vill ska få vara hemma. :)
Säger bara att det finns andra sätt att ta sig fram om man vidgar sina vyer lite och tänker till och är lite flexibel.

Ingenting är omöjligt.
 

SFC

Medlem
Rätt bortskämda och bekväma i Sverige. Finns vissa länder där de behöver gå flera mil för att få dricksvatten.

Skulle du kunna ge exempel på en sådan plats?

Min erfarenhet av länder i tredje världen ger vid handen att folk generellt sett bosätter sig där det finns vatten tillgängligt, sen kanske inte dricksvattenkvalitén är som i Sverige...

(Nu är vi riktigt OT)
 

Dr. Miles

Expert
Rätt bortskämda och bekväma i Sverige. Finns vissa länder där de behöver gå flera mil för att få dricksvatten.
Det håller jag med om. Det finns människor som klagar på att man inte fick åka med ett specifikt flygplansmodell till exempel...

Om jag får återgå till On topic, undrar jag varför påverkar detta på Stockholm-Märsta?
 
Det håller jag med om. Det finns människor som klagar på att man inte fick åka med ett specifikt flygplansmodell till exempel...

Betalar du pengar för att gå till jobbet? :)

Precis likt Norwegian gick British Airways ut "ganska" klart med datum att från och med xx.xx.xx kör vi med A380. Norwegian betalade i alla fall tillbaka pengarna till de som ville ha det vilket fick dom att växa i mina ögon.
Man är inte bortskämd för att man kritiserar ett bolag efter att blivit av med ett par tusen.

Jag blev av med ett par tusen. Något du knappast blir om du måste cykla en eller två dagar till jobbet.
Har själv fått cykla 3 mil till jobbet (enkel väg!) när bilen vägrade starta. Ja, det regnade då också och jag överlevde.

Har ni inte bussar i Stockholm förresten :confused:
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Det håller jag med om. Det finns människor som klagar på att man inte fick åka med ett specifikt flygplansmodell till exempel...

Om jag får återgå till On topic, undrar jag varför påverkar detta på Stockholm-Märsta?
Det är ju inte bra om även diskussionen spårar ur :)
Uppsalapendeln/SL-tågen vänder i Upplands-Väsby så det blir ju krångligare. Dessutom har det varit stopp i trafiken söder om Gävle (Furuvik) idag som gör det än värre.
ul.se
 

Igorius

Medlem
Om jag får återgå till On topic, undrar jag varför påverkar detta på Stockholm-Märsta?

Jag åkte med SJ (Märsta-Stockholm C) och fick en förklaring till förseningen som jag inte direkt uppfattade genom mina nyinförskaffade QC15-lurar (bra pris i Japan!). Tyckte mig höra ordet "elbrist".
 
Om jag får återgå till On topic, undrar jag varför påverkar detta på Stockholm-Märsta?

Jag överhörde ett samtal mellan nån form tåganknuten personal. Man har blivit tvungen att frånskilja strömmen till vissa spår, detta medför reducerad spårkapacitet vid Sthlm C. Följden blir att man inte får plats med alla tåg kring centralen och låter därför tågen vända i Väsby.

Som jag skrev tidigare, jag överhörde(tjuvlyssnade :) ) detta och kan ha missat viktig info som ger en annan bild, men detta var vad jag uppfattade.

EDIT: Stavfel
 

thh

Medlem
Betalar du pengar för att gå till jobbet? :)

Precis likt Norwegian gick British Airways ut "ganska" klart med datum att från och med xx.xx.xx kör vi med A380. Norwegian betalade i alla fall tillbaka pengarna till de som ville ha det vilket fick dom att växa i mina ögon.
Man är inte bortskämd för att man kritiserar ett bolag efter att blivit av med ett par tusen.

Jag blev av med ett par tusen. Något du knappast blir om du måste cykla en eller två dagar till jobbet.
Har själv fått cykla 3 mil till jobbet (enkel väg!) när bilen vägrade starta. Ja, det regnade då också och jag överlevde.

Har ni inte bussar i Stockholm förresten :confused:

Finns massor med bussar i Stockholm. De tar väl ungefär 60-80 (?) personer om de är fulla. X60 har 374 sittplatser, och kan ta ytterligare ungefär 600 stående. I rusningstrafik är två x60 sammankopplade vilket alltså kan ta ungefär 1800 passagerare. Per tåg. I rusningstid passerar ett pendeltåg Stockholm ungefär var femte minut (som dock inte är fullt med 1800 passagerare). Lycka till att hitta så många bussar.

Å andra sidan är jag väldigt glad att jag spenderat dagarna på Kungsholmen istället för Flemingsberg den senaste tiden och var helt ovetande om tågens problem tills jag kom fram och fick veta att andra människor var sena.
 
Toppen