Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

Ubbe

Medlem
Måste försöka vinna andrapriset. Underbart initiativ AHO och jag har haft så rolig förmiddag medan jag försökt svarva till nedanstående resa. Stort tack för detta.

Mitt resemönster är några få resor i jobbet (färre än 10 på ett år). 99% low ekonomy men lyckades få till en business mellan Barcelona och Amsterdam.

Privat så blir det några resor varje år. Försöker komma till Asien varje vinter men ekonomin får styra. Brukar bli två av tre vintrar som jag lyckas få till det. Flugit business privat ett par gånger och då mha uppgradering med poäng på Asienrutter. Flygbolagen är de vanligaste dvs. SAS Lufthansa, Austrian, Eva air, Catay Paciffic, Gulf air, KLM, Air France. Senare år dock mest *A. Några resor / år till Budapest där sonen läser till läkare. Då blir det oftast LCC med Wizz eller Ryan nu när Malev är borta.

Till vintern bär det av igen till Asien. Ska försöka få till en reserapport från den resan och hoppas då kunna använda andrapriset till två nätter på den resan. Hoppas även på ett A3 guld på den resan.

Startar i Köpenhamn med SAS Lounge

1uf.jpg

Fortsätter från Aten hoppas hinna titta in i lounge men det är väl tveksamt.. Vet att det kommer till en kostnad här för byte intra Europa men ett flygbolag till är ju ett +.

2uf.jpg

Övernattning på The Radisson Blu Conference & Airport Hotel Istanbul och sen en brunch I loungen på innan avfärd med

3uf.jpg

Här blir det en två nätters stopover för att sträcka på benen och få lite sol. Övernattning på Radisson Blu Hotel Sandton Johannesburg.
Loungebesök är ju självklart innan avfärd mot resmålet så det blir en redeye morgon ;) .

4uf.jpg

Nu lite mera sol på Radisson Hotel Colonia del Sacramento innan hemresa sker.

Så iväg igen
Startar givetvis i loungen innan avfärd.

5uf.jpg

där jag hoppas på lite tid i loungen innan avfärd med ( här finns två alternativ varav jag föredrar de två följande flighterna eftersom de ger ett bolag till och nya plantyper…

6uf.jpg
Loungebesök
7uf.jpg

Alternativet är ett direktflyg från EWR till YYZ men då missar jag ett bolag.

8uf.jpg

Dags att sträcka på sig och övernatta på Radisson Suite Hotel Toronto Airport. Loungebesök innan avfärd på sista leggen denna gången.

9uf.jpg

Gott försök i varje fall :cool: och man lär sig ju mer och mer varje gång.

Great Circle Mapper

Än en gång, Tusen tack för detta roliga och generösa påhitt. Jag bjuder på The nån gång..

Ubbe

PS kunde inte låta bli att fila lite till på hemresan... Det är ju så kul.
Alternativ resa från YYZ
alt2.jpg

Ger några timmar i loungen på LHR och är ju en möjlig variant om man kör enkelbiljetter till och från resmålet.
Jag som bor i GBG ser både GOT och CPH som hemmaflygplatser ;)

Bilden nedan har jag försökt radera men inte lyckats.
 

Attachments

  • uf.jpg
    uf.jpg
    93,8 KB · Visningar: 316
Last edited:

Jonas C

Medlem
En fråga angående routingen: Måste alla segment vara i Business? Eller godkänns det om vissa korta "transfer" segment är i Economy e.g ARN-CPH, etc.
 

Dr. Miles

Expert
En fråga angående routingen: Måste alla segment vara i Business? Eller godkänns det om vissa korta "transfer" segment är i Economy e.g ARN-CPH, etc.

Resor i Business och Economy(om ni vill) är OK men ej First även om det finns bara två kabinklasser(typ USA, Kina, Japan inrikes) tillgängliga.
 

maba

Medlem
Vilket härligt initiativ AHO, börjar fundera på om du är någon slags försenad jultomte som delar ut dessa underbara klappar :) Önskar alla som deltar lycka till.
 

Lonelyflyer

Medlem
Äh va fan, vilken grej, bara o köra ju!


1. Hur ofta du flyger, i tjänst och i privat
Jag flyger aldrig i tjänst och 5-6 resor privat per år

2. Vilka flygbolag du brukar flyga med?
SAS blir det inrikes och inom norden men sen har jag blandat rätt bra, Luftansa, Ari Canada, KLM och Air France

3. vilken kabinklass brukar du flyga i?
low-economy
resan med Lufthansa däremot gick till USA och då i business på den tiden jag jobbade åt SAS, så har provat den som crew


Stockholm/ARN-Munchen/MUC: SAS
Munchen/MUC-Singapore/SIN: Singapore Airlines
Singapore/SIN-Hong Kong/HKG: Singapore Airlines
stopover
Hong Kong/HKG-Tokyo/NRT: All Nippon

Tokyo/NRT-Bangkok/BKK: Thai airways
Bangkok/BKK-Cairo/CAI: Egypt Air
Cairo/CAI-Köpenhamn/CPH: Egypt Air
Köpenhamn/CPH-Stockholm/ARN SAS

Great Circle Mapper
 

Snosken

Medlem
Får stämma in med alla andra, otroligt generöst AHO.
Tyvärr är jag lite för ny så jag har inte hunnit kvalificerat mig, men kan ändå passa på att fråga vad som menas med "Posting Run"?
 
Toppen