Senaste nytt

[Tävling] Hjälp mig få frugan till New York i First

Hylve

Medlem
Tack! Nu blir det drygt 5h connection i Frankfurt så kan det bli ca 4 h i FCT kanske? Var som sagt lite problem att hitta plats på fakirflighten vid 6-tiden och då ville hon boka in oss på 9-flighten från Stockholm vilket hade inneburit 2h connection i Frankfurt. Då hade man antagligen inte hunnit till FCT så det var tur att de löste sig till slut.

Ett alternativ att titta på, om man som jag är morgontrött, är att åka ner kvällen innan och sova över på flygplatsen. Man är betydligt mer utvilad och kan typ hänga på låset vid terminalen för att peta i sig trevlig champagnefrukost och sen ta ett bad:) Bättre start på dagen går inte att få! Dessutom uppskattar jag en businessflight kvällstid betydligt mer än en på morgonen, då den ena tenderar att sovas bort.
 

Joggi

Medlem
En liten uppdatering: Hittade idag tillgänglighet i first mellan München och New York med LH410 (A340) så det blev ett kvickt samtal till Tallinn för att omboka. Nu missar vi visserligen FCT och har inte så lång transfertid (1t 20min) så vi hinner väl knappt med FCL men vi får en halv dag till i New York och slipper byta flygplats i Washington och leg i ekonomi... Tror nog frugan är mer glad över den lösningen (happy wife, happy life...). Tur det finns poäng kvar för fler resor där man kan få med FCL etc . Nu ska bara det öppnas någon F på hemresan så blir det här kanon!
 

Taggen

Medlem
Topp, då kan min misstanke att till NYC så är det nog störst chans att hitta tillgänglighet i F på LH410 bekräftas då de släppte två platser i O trots att två var redan bokade i O. Dock var dessa två M&M bokningar men ändå.
 

palmen

Moderator
En liten uppdatering: Hittade idag tillgänglighet i first mellan München och New York med LH410 (A340) så det blev ett kvickt samtal till Tallinn för att omboka. Nu missar vi visserligen FCT och har inte så lång transfertid (1t 20min) så vi hinner väl knappt med FCL men vi får en halv dag till i New York och slipper byta flygplats i Washington och leg i ekonomi... Tror nog frugan är mer glad över den lösningen (happy wife, happy life...). Tur det finns poäng kvar för fler resor där man kan få med FCL etc . Nu ska bara det öppnas någon F på hemresan så blir det här kanon!
Ni kommer hinna med 30-45 minuter i FCL om allt är i tid. München är riktigt smidigt att byta på. I bästa fall ankommer ni nära en FCL som ligger i närheten av vart ni ska vidare ifrån. FCT är grymt men låter som ni har dragit en vinstlott men mer tid på plats och slippa inrikes.
 
Nu missar vi visserligen FCT och har inte så lång transfertid (1t 20min) så vi hinner väl knappt med FCL
Varför åker ni inte till Munchen tidigare, det finns ju en avgång 06:05? Eller ännu bättre, varför inte åka till Frankfurt kvällen innan och övernatta där och besök First Class Terminal på morgonen och sedan ta 09:15-flyget till Munchen? Jag tycker det är synd att ni missar lounge-upplevelserna.
 

ulagun

Medlem
Ett kul och lite udda äventyr som jag gjorde en gång för att flyga F med LH fast det inte fanns vettiga Connections är att ta tåget.
Tågade då ner från NYC till PHL för hemresa med F till FRA. Funkade förvånansvärt bra och var en upplevelse i sig också. Se lite "countryside" :)
Vet inte hur lång tid det tar med tåg till BOS eller IAD dock. Kanske inte görbart mer än till just PHL.
Instämmer.
Vinner man verkligen något tidsmässigt eller i bekvämlighet att flyga New York - Washington eller Boston.
Gjorde rundresa (för att se NHL matcher) för något år sedan. N.Y-Washington-Boston-N.Y.
Efter ha undersökt blev det buss till Washington, flyg därifrån till Boston samt buss åter N.Y.
Finns bekväma lyxbussar ( finns en tråd om detta på BC) även tågen ska vara bra. Våra bussresor tog några timmar och att resa från/till centrala N.Y (tror det var Penn station) och slippa krångla och vänta på flygplatser som EWR avgjorde för vår del. Dessutom som Krotan skriver, en trevlig lite annorlunda upplevelse.
 

Joggi

Medlem
Varför åker ni inte till Munchen tidigare, det finns ju en avgång 06:05? Eller ännu bättre, varför inte åka till Frankfurt kvällen innan och övernatta där och besök First Class Terminal på morgonen och sedan ta 09:15-flyget till Munchen? Jag tycker det är synd att ni missar lounge-upplevelserna.
Du har en poäng där såklart. Hade det inte varit för att barnvakten kommer först på kvällen innan och frugan behöver väl en rimlig chans att packa också då hon får reda på resan kvällen innan ;). Men tidiga flighten till Munchen ska övervägas!
 

Joggi

Medlem
Från att vara nervös att inte hitta någon tillgänglighet alls i First så verkar det nu finnas flera alternativ! Nuvarande bokning är på LH410 MUC-JFK men jag ser också att det finns platser på LH 404 FRA-JFK (17:10-19:55). Man kan då flyga ner med 10:10-flyget ner till Frankfurt och få 4t 50min i FCT. Nackdelen är en senare ankomst i New York (drygt 4 timmar) men man hinner med FCT. Det borde väl vara en vinnare? Blir nog tredje ombokningen imorgon då, kommer bli en slant i ombokningavgifter det här o_O:)
 
...men jag ser också att det finns platser på LH 404 FRA-JFK (17:10-19:55). Man kan då flyga ner med 10:10-flyget ner till Frankfurt och få 4t 50min i FCT. Nackdelen är en senare ankomst i New York (drygt 4 timmar) men man hinner med FCT. Det borde väl vara en vinnare?
Ja, det är ju helt perfekt. Jag tycker ni ska åka till Zurich på morgonen och sedan vidare till Frankfurt vid lunchtid, då får ni uppleva två av de absolut bästa Star Alliance-loungerna i Europa.
 
Toppen