Senaste nytt

[Tävling] Find your way to Rarotonga

palmen

Moderator
Detta är väl lite utanför tävlan men till "samma område", Helsingfors till Fidji :)

HEL-MSQ-DME i First med Belavia 3-14 februari, 3024 kronor

DME-DXB-CMB-BKK-HKG i Business med Sri Lankan 12-28 januari, 9423 kronor

HKG-NAN i Business med Air Pacific 14-23 februari, 15615 kronor

Totalt: 3024+9423+15615 = 28062 = 28100 kronor
 
Har suttit två timmar i brist på annat.. försökte få till det med "fisken" men det gick inte...
Försökte via JFK, BOS, MCO samt IAD från CPH, HEL, ARN, GOT & OSL utan framgång.

Det billigaste var från HEL, där kostade HEL-BOS 11.973 SEK
Dock var det billigaste BOS-LAX 6064 SEK med AA.
LAX-RAR 16.200 SEK

Nackdelen var alltså de dyra inrikes i USA, trodde det var billigare än 6K att åka inrikes i USA.

Totalt: 34.237 SEK verkar alltså vara det billigaste om man vill använda sig av Icelandair.
Konstigt för övrigt att det är billigare att åka "längre"... dvs HEL och ARN är billigare än OSL, ibland med betydande summor också. :)
 
Last edited:
Totalt: 33.768 SEK

13.625 SEK (21 Feb - 6 Mars)

Skärmavbild 2012-09-15 kl. 04.17.37.png

20.143 SEK (28 Feb - 3 Mars)

Skärmavbild 2012-09-15 kl. 04.12.44.png
 

Palazzi

Medlem
Jag lämnar WO på den här tävlingen :) Det tar för mycket tid att leta :p

PS. Om jag råkar hitta något fantastiskt pris så skriver jag såklart in det, dock utom tävlan.
 

agehall

Medlem
Ordningsfråga: Måste det finnas platser i bokningsklasserna på flighterna man hittar? Eller går det bra att presentera ett förslag som innehåller en nollad bokningsklass?
 

Malu

Medlem
i och med att det inte är så noga med datumen så tolkar jag det som att bara det finns platser några datum så är man hemma safe. Eller?

Jag har testat lite sökningar själv på den här tävlingen men i praktiken handlar det ju mest om att hitta billiaste väg till LAX eller AKL. För sista segmentet finns ju inte så många alternativ vad jag kan se...
 

agehall

Medlem
Du kan ju råka hitta någon riktigt billig genomgående biljett från någon annan stad också... Men det är väl inte helt troligt. :(
 

Dr. Miles

Expert
Då är det Andreas Eriksson som tog första priset med 33.800 SEK och följd av agehalls 34.200 SEK.

Det verkar som det har varit svår uppgift att hitta bra priser till Rarotonga. :(
Vi hoppas på någon på flygbolaget laddar priset med ett noll för lite eller fel i valuta. :)
 
Då är det Andreas Eriksson som tog första priset med 33.800 SEK och följd av agehalls 34.200 SEK.

Det verkar som det har varit svår uppgift att hitta bra priser till Rarotonga. :(
Vi hoppas på någon på flygbolaget laddar priset med ett noll för lite eller fel i valuta. :)

Trevligt! :)

Det var verkligen svårt att hitta bra (bättre) priser.
Försökte bland annat med Icelandair, United, AA och mellanlandningar hit och dit i USA utan framgång.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det knepiga var ju att ta sig till RAR billigt. Jag hittade flera sätt att ta sig riktigt långt för relativt lite pengar, men då blev XXX-RAR dyr istället. Sedan blev jag bortrest hela veckan, så jag hade inte riktigt tid att leta mer. :(
 
Toppen