Tävling för dig under 26 - 1 miljon poäng

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Magino, 13 Maj 2011.

1. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS har infört ungdomspriser till hela Europa.

För att kick-starta det hela har de en tävling för oss ungdomar (under 26) där man kan vinna 1 miljon poäng
    Tävling

Det går att boka ungdomsbiljetter, från 595kr.
    Eller så kan man boka sista minuten, från 395kr.
    Intressant att sista minuten till Europa kan vara billigare än sista minuten inom Sverige

2. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Somliga har det bra ;)

3. Jacob

Jacob Medlem

Återinfört är nog rätta ordet...;)

SAS hade ungdomsbiljetter till Europa fram till 2004-2005 någongång då de sa att de ordinarie biljetterna var så billiga att ungdomsbiljetterna inte längre behövdes.

Men kul att biljettern är tillbaka, åtminstone då var ungdomsbiljetterna dessutom mycket fördelaktiga och flexibla, och fanns nästan alltid tillgänglighet, även timmar innan avgång.

Vad är det för bokningsklass på biljetterna?

4. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att de gör något positivt nu, när de nyligen sumpade studerandebiljetterna för dem över 26 år... :rolleyes: :)
    Själv kunde jag utnyttja ett par av deras billigare biljetter (vet inte om de var ungdomsbiljetter, bad bara resebyrån ta det bästa) till Europa under studietiden 1995-2002. Men oftast blev det då KLM, som hade bra priser. Samlade då även poäng hos Transwede, senare Braathens. Poäng som överfördes till EuroBonus när SAS köpte upp Braathens... :p

5. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Upptäckte detta igår. Drog till London billigt som attan idag. :D

Jacob: Det är bokningsklass V.

Last edited: 13 Maj 2011
  6. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller ja, det står V i bokningen, men man får den låga intjäningen ser jag på mitt konto. Enligt SAS poängkalkylator ska V ge mer. Något annat än 25% hade jag inte väntat mig, men blir inte det här fel?

Last edited: 15 Maj 2011
  7. Ja, förr fick man 100 EuroBonus poäng på V klass på alla SAS flighter. Nu är det bara på SAS långlinje som ger 100% på V klass.

8. Peyton

Peyton Ny medlem

Nån som vet vem som vann?

Jakob Österberg gillar detta.
  9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den person kanske har hunnit att passera 26 nu.

PetrelliDK, JWD och SNIFF gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!