Tänk om det var så här på Arlanda eller Bromma?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Senator, 10 Maj 2012.

1. Plockade med mig denna från BusinessTraveller.com hemsida. Mycket intressant statistik från Sao Paulo:

Today's local paper in Sao Paulo is leading on dangerous items discovered during security screening at Congonhas Airport, located in the centre of Sao Paulo.

In APRIL ALONE, they seized:

- 892 knives
    - 120 guns
    - 12 stun guns
    - 173 explosive of incendiary substances

It makes for extraordinary reading. I wonder if LHR release similar figure?

1 person likes this.
  2. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Skulle vara kul att samtidigt få veta hur många passagerare som passerade, så man får sätta siffrorna mot något.

3. 16.7m totalt 2011. Låt oss säga ca 1.5m i april då :)

4. Kanske liknande siffror på Sturp? ;)

5 personer gillar detta.
  5. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hahaha... Hellre att de fångar upp och beslagtar vapnen INNAN man gått ombord. Arlanda har ju vid tester lyckats släppa igenom både det ena och det andra som inte borde ha släppts igenom. Snyggt i statistiken eftersom bara beslagtagna vapnen räknas. Men den stora (och svårbesvarade frågan) är hur många vapen som slinker igenom säkerhetskontrollerna?!

6. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För några år sedan hustru och jag reste till Venezuela med AF från CPH via CDG.
    Inga problem i vanligtvis petiga security i CPH.
    Däremot på CDG. Påstod att hustrun hade en "sissöör"
    Vi blånekade, men visst det visade sig att hon glömt plocka ur en sax i nessären från tidigare bilresa.
    Hur denna lyckades slinka igenom security i CPH är fortfarande en gåta för oss.

7. Jag undrar om hur det är på flygplatser i Texas. :rolleyes:

8. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög från RIX till RYG så hittade de en stor köttkniv i handbagaged på killen som var före mig i security. Han blev förvånad att han inte fick ta med den, han skulle stycka kött i Norge. :)

9. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyg från Gibraltar på British Airways-kärran
    "Do you have any liquids Sir" frågade de varje passagerare före man la upp bagaget på röntgenbandet.
    "No", svarade engelsmannen framför mig.
    Varefter de fiskade upp två helrör vodka och gin ur hans ryggsäck... Kan ju inte ens hävda språkförbistring... Tänker inte folk, lyssnar inte människor?

1 person likes this.
  10. Jag åt en lunch på en liten trattoria Italien med en vegetarian (svensk) förra året.
    Jag förklarade för kyparen att personen i fråga var vegetarian. Det begreppet var helt obekant för honom, varpå jag förtydligade att de inte äter kött....
    Vi väntade i kanske 20min innan maten serverades.... Min bordskamrat tittade länge på några bitar i hennes sallad som liknade och luktade som korv...
    Jag frågade bartendern varför det fortfarande var kött i maten:
    - Det är inget kött sir, det är korv!

Man kan tydligen ha väldigt olika preferenser om vad som är kött/korv, alternativt vätska/ sprit :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!