Senaste nytt

Sydney över jul/nyår för under 10 k?

tjenaretjena

Ny medlem
Tjenare,

Har tidigare hittat biljetter med China Airlines som gick via peking till sydney för 8.5 k i december/januari, men de biljetterna verkar försvunnit nu. Billigaste jag hittar nu med ITA ligger runt 12-14 k. Vill helst komma under 10 000.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Sydney
  3. När vill/behöver du resa ut? 22:e december - 27:e december
  4. När vill/behöver du komma hem? Hemma senast 10:e januari
  5. Hur länge vill du vara borta? -- 10-16 nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket som helst
  9. Vad är din budget? (per person) max 10 000 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? I första hand att komma under 10 k, i andra hand kort restid
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Tacksam för alla tips och idéer
 

crown

Medlem
@tjenaretjena just de datumen du vill resa brukar vara väldigt dyra. Jag var själv nere med ett par vänner förra nyåret och vi flög då till Kuala lumpor och tog ett stopp där.

Därefter köpte vi biljetter med Air Asia X i business class för ca 2000kr enkel. Deras business class har riktiga stolar man kan fälla platt. Dock är servicen enbart att du får en maträtt, kudde och filt. Vill du ha något annat så kostar allt. Vill du åka ekonomi så har de ibland löjligt låga priser, när jag kollade förra året så har de börjat på ca 800kr.

Ett alternativ är att flyga på Singapore och därifrån ta Scoot (vilket är Singapore Airlines lågprisbolag). Vi tänkte göra detta först men priserna på Scoot-biljetterna sköt i höjden när vi skulle boka.

Fördelen att göra så här är att du kan spara pengar, men nackdelen är att det blir strul om du missar anslutningsflygen. Så skall du göra detta så se till att ha bra tidsmarginaler eller stanna någon dag i Malaysia.
 

Griffin

Medlem
Har inte kollat direkta priser för den aktuella tidpunkten, men när jag var i Sydney sommaren 2015 hittade jag en ecobiljett med Etihad, (via Berlin och Ab Dhabi) för runt 10k, dock utgick jag från CPH. Restiden var på runt 28 timmar totalt, mycket mindre än så tror jag blir svårt med två stopp om du ska ha lite marginal. Kan för övrigt rekomendera Etihad varmt vad gäller service och hårdvara, för att vara i ekonomi.
 
Toppen