Sy upp kläder i Bangkok eller Singapore - någon som har erfarenhet?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av karho, 1 Juli 2013.

1. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, jag ska till Bangkok och Singapore i juli, och funderar på att sy upp lite kläder (kostym + skjortor).

Någon som har erfarenhet av det och vill dela med sig av tips? Jag gissar att det är billigast i Bangkok, men det är bara en gissning. Min tanke var annars att fråga på hotellen om några bra ställen.

Någon som gjort och har bra tips? Har sökt i forumet efter tidigare trådar men inte hittat någon.

2. tob

tob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För skjortor kan jag rekommendera Happy Harrys i Singapore.
    Nu var det ett tag sedan men jag sydde upp skjortor när jag bodde där 2009 och de flesta av skjortorna duger fortfarande bra. Bra kvalitet.
    Minns inte riktigt prisnivå men man kunde pruta lagom med Harry. Något som också är bra är att man får ett nummer i sina skjortor som är "receptet" med dina mått. På så sätt ska man kunna beställa nya skjortor enligt samma mått och får dem levererade alternativt plocka upp dem om man kommer på snabbvisit. Detta har jag dock aldrig testat.

1 person likes this.
  3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom ett tips ovan:) Hotellen skulle jag själv inte lita på, eftersom dom lär ha sina "kompisar". Annars är söka på nätet bästa sättet och se vad folk skriver. Det var så jag hittade min "kopieringsskräddare" i Shenzhen. Brukar ta med mig en, skjorta, rock eller vad jag nu vill ha vill ha uppsytt och som jag gillar och så gör dom en kopia för för ett mycket bra pris.

3 personer gillar detta.
  4. Ninjamasse

Ninjamasse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter ett 10-tal resor till Thailand sökandes efter det bästa skrädderiet så hittade jag det på senaste resan. Tailor on ten, Sukhumvit soi 8, Bangkok, nästan längst ner på gatan. Fasta priser, otroligt kvalitet både på tyger och arbetet. Syr allt på plats.

2 personer gillar detta.
  5. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan rapportera att Tailor on Ten skötte sig utmärkt, det blev en kostym och ett par skjortor som jag än så länge är väldigt nöjd med. Skönt att det ligger lite avsides, slippa värsta stressen. Kan rekommenderas.

5 personer gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag måste ta mig till BKK snart igen och sy upp lite nya skjortor. Enda problemet är ju att det var rätt enkelt att räkna hem en resa i Y, men nu när man inte gör sådant privat längre blir det svårare. Man får många skjortor för en T/R i C till BKK...

2 personer gillar detta.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis min tanke, tänkte ta med lite favoritplagg och hitta någon i BKK som kan kopiera. Gör Tailor on Ten det också?

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gör inte alla det i thailand?

1 person likes this.
  9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ahh, ok, standard procedure alltså, första gången jag tittar på detta med skräddare.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har iaf fått uppfattning om att det är mer regel än undantag ifall du vill ha saker som ser ut exakt som du vill.

Ett annat alternativ är att göra som jag gjorde, beställa en skjorta först. När man ser att den är bra beställer man 10 till.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!