Senaste nytt

Swiss vs Lufthansa vs KLM vs SAS vs Norweigian (Long haul economy, San Francisco)

anjak

Medlem
Nu har jag inte flugit SAS på longhaul på ett tag, så kanske har missförstått, men vad jag hört från kollegor och även tycker mig ha läst så är det begränsat till en alkoholfri dryck vid maten om man inte är diamond. Om detta inte är fallet så är det ju bra!
Det stämmer bra det.
 

Mr Basic

Medlem
Ingen erfarenhet av Lufthansa, Norwegian eller KLM på long haul.
Swiss eco ARN-ZRH-SFO (A343): är över 5 år sedan och upplevde det som ok vad gäller hårdvara, service och mat. Däremot hade jag också 45 min connection i ZRH vilket jag definitivt skulle undvika. Fick först 15 min CTOT på ARN och därefter 15 min holding före landning. Lyckades hinna med men var dyngsur i svett (vilket jag hatar, speciellt inför en 12-timmarsflygning).
SAS eco HKG-ARN (A333, nya kabinen): mat och service var ok men jag satt förvånansvärt bra (191cm/0,1 ton inklämd i mittfyran). SAS är, enligt mig, också bra när det blir strul samt så finns ju möjligheter till plusgrade alt uppgradering på flygplatsen.
BOKA SAS enligt förslag i tidigare inlägg. :)
 

Anfield

Medlem
Kul att denna tråd dök upp !

Bokade spontant en resa med våra grannar till San Francisco ! det blev Lufthansa dit och Swiss hem.
Dom var överlägset billigast det datum vi ville åka. 7 biljetter 24000 sek

Ska bli spännande att testa Lufthansa samt Swiss ekonomi produkt, samt att prova A346 samt Swiss nya B77W.

Tråkigt bara att man inte kan välja platser på deras flyg när man är EBD....
 
Toppen