Senaste nytt

SWISS uppgraderar resterande 5 A340-300

ELOS

Medlem
Se länk

SWISS kommer genomföra retrofit av de A340-300 man bestämt sig för att ha kvar i linjenätet då bränslepriset inte längre skrämmer till avyttring. Man kommer byta ut första klass till produkt som på B 777 liksom businessclass kabinen. I ekonomiklass kommer helt nya stolar att installeras.
Alla flygplan kommer få internetåtkomst.
 

jsn

Medlem
Jag är nyfiken på var brytpunkten går för när bränslepriset börjar bli för högt för A340? Bränslepriset har historiskt haft kraftiga fluktuationer över relativt korta tidsintervall, både uppåt och nedåt, medans det bör ta ett antal år innan en sådan här uppgradering är betalat sig och är avskriven.
 

Senator

Moderator
Trevligt. Nu behöver jag inte göra allt jag kan för att undvika Swiss First i A340-300an

Helt OT: intressant att en såpass viktig nyhet verkar har gått vårt eminenta forum förbi . Nyheten var från slutet av oktober 2016.
 

Jonas C

Medlem
Misstänker att det är SWISS "egna" A340-300 som de beställde nya från fabrik i början på 2000-talet. Övriga plan i flottan är ju andrahandsmaskiner från bland annat Air Canada, som börjar närma sig 20-sträcket.
 

ELOS

Medlem
Enligt flightradar flög A340 HB-JMI igår från Zurich till Dresden och avlöste den färdig renoverade maskinen så det verkar gå smidigt nu.
 

Trox

Medlem
A340 är trevliga maskiner. Kul att de kommer att finnas kvar i luften några år till.
 

Senator

Moderator
Ja nu uppgraderad med 2 toaletter i first! Vilket lyft!!

Största problemet i First på A330-300 är storleken på toan. Jag behöver typ ta av mig brallorna på utsidan för att byta till PJ ;) Ofta har Swiss använt gardinen vid dörr L1 så jag kan byta. För inte att tala om försöka byta en blöja :eek: Så jag hoppas det är större ombord denna.
 
Toppen