Senaste nytt

Swiss: Till Geneve från Arlanda och Göteborg vinter 2013

Bryant

Medlem
Helt klart ett krig med Easyjet då SWISS även erbjuder enkelbiljettet från GVA från 40€, vilket de inte gör från ZRH. Enkelbiljetter är framtiden, komigennu KLM ;)
 

Agö

Medlem
Helt klart ett krig med Easyjet då SWISS även erbjuder enkelbiljettet från GVA från 40€, vilket de inte gör från ZRH. Enkelbiljetter är framtiden, komigennu KLM ;)

Spännande. Fick mig att läsa på lite om kriget på GVA (Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Geneva_International_Airport).

T2 is used during the winter charter season. This was the original terminal at Geneva Airport. It was built in 1946 and remained in use until the 1960s when the Main terminal opened. Facilities at T2 are poor, with only one restaurant and no duty free shops. Passengers are only checked-in at this terminal, and then, sent to the main terminal with a low floor bus. Geneva Airport wanted to refurbish T2 as a low-cost terminal. At this time EasyJet was the major low-cost airline in Geneva with up to 80 flights a day during winter. Other major airlines at GVA threatened to leave the airport if EasyJet had its own terminal with lower landing charges. Since then, there has been no information about an upgrade of T2 facilities.
 

Rustscheff

Medlem
Och att de inte flyger från GVA eller ZRH på MORGONEN. Man vill ju inte missa en skiddag...
Fortsätter nog flyga CPH-ZRH...
 

zanga

Medlem
Det är intressant hur GVA förändrats dom senaste åren... EasyJet påverkar :), på gott och ont.

By the way, glömde nämna - kanske inte så intressant för dom flesta men jag kom på det nu när jag kollade lite swiss direktflights...
Skamligt billigt i vissa fall. 99 CHF för tur och retur till GOT - *Från 14 december

gva-swiss.png

Mvh,
Zanga
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Nästan ofattbara priser! 690SEK T/R från ARN till GVA med SWISS!? Bra tågförbindelser vidare finns från flygplatsen också... (Tyvärr inget till Italien).
 

Resenären

Medlem
Satt och kikade på en tripp i vår och ser att Swiss fortsätter med sina direktflyg mellan ARN och GVA, efter vintersäsongen.:eek:
LX1233 kl 14:35 tex till GVA. Retur med LX1232 kl 11:10 i maj 2014.
 
Toppen