Senaste nytt

Swiss: Till Geneve från Arlanda och Göteborg vinter 2013

AxelB

Medlem
Är inbokad på premiärflygningen från Landvetter, 685 kr t/r, en bra deal om man inte har skidorna med sig (inget incheckat baggage för det priset). :)
 

GillBates

Medlem
Vi kommer resa 2 vuxna+2 barn och tänkte således boka 2 med flexbiljett för att lösa bagaget. På hemsidan går det bara att boka samtliga i en bokningsklass. Behöver man ringa till Swiss för att lösa det. Hur mycket incheckat bagage man får ha med sig (har inte status inom *A) om man köper Economy Flex?
 

tob

Medlem
Får man fortfarande ta med ett extra bagage som *G, dvs totalt 1 incheckat bagage med "hand luggage fare"?
 

Jonas C

Medlem
Klarade mig två veckor i Asien på enbart handbagage, så en weekend klarar man nog utan problem. ;)

Skulle dock vara intressant att veta om man får ta del av statusförmåner på dessa biljetter.
 

GillBates

Medlem
Klarade mig två veckor i Asien på enbart handbagage, så en weekend klarar man nog utan problem. ;)

Skulle dock vara intressant att veta om man får ta del av statusförmåner på dessa biljetter.
Lite svårare att lösa en veckas skidsemester med familjen med endast handbagage......kanske går om man hyr allt på plats och har på sig hela skidmunderingen på planet ;)
 

Senator

Moderator
Vi kommer resa 2 vuxna+2 barn och tänkte således boka 2 med flexbiljett för att lösa bagaget. På hemsidan går det bara att boka samtliga i en bokningsklass. Behöver man ringa till Swiss för att lösa det. Hur mycket incheckat bagage man får ha med sig (har inte status inom *A) om man köper Economy Flex?

Swiss.com är en ganska enkel sida att navigera och enkelt att hitta svar :) Så jag simulerade en bokning och då står det i Steg 4 att denna information finns:

Swiss bagage.JPG

Gällande frågan om 2 utan och 2 med bagage så måste du kanske ringa Swiss. Men...... bli inte förvånad om det inte går och att du får boka 2 olika bokningar. T.ex. i går visade Swiss annan tillgänglighet per telefon än den jag köpte online och det är inte omöjligt att dessa låga priser enbart går att köpa online.

Jag hade gjort så här om 2x 23kg räcker för hela familjen:
Boka en vuxen och ett barn utan bagage på en bokning
Boka en vuxen och ett barn med bagage på en annan bokning

Om något mot all förmodan skulle gå fel, har man då i alla fall 1+1 på varje bokning
 

GillBates

Medlem
Tack Senator. Givetvis gick jag inte hela vägen utan såg endast den infon om bagageregler som visades i samband med val av bokningsklass......
 

Senator

Moderator
Tack Senator. Givetvis gick jag inte hela vägen utan såg endast den infon om bagageregler som visades i samband med val av bokningsklass......

Kom att tänka på en annan sak med mitt förslag ovan... Bokning per telefon kommer kosta 250kr per biljett, så det är helt meningslöst (IMHO) att boka detta via telefon när skillnaden mellan med/utan bagage är 300kr per segment.
 

Resenären

Medlem
Är inbokad på premiärflygningen från Landvetter, 685 kr t/r, en bra deal om man inte har skidorna med sig (inget incheckat baggage för det priset). :)

Oroa dig inte om skidorna! Se här:
Sports baggage
On flights operated by SWISS, the 1st pair of ski/winter sport equipment is always free of charge. 1 pair of ski, 1 pair of poles, 1 pair of boots (even if in separate bag).
 

AxelB

Medlem
Oroa dig inte om skidorna! Se här:
Sports baggage
On flights operated by SWISS, the 1st pair of ski/winter sport equipment is always free of charge. 1 pair of ski, 1 pair of poles, 1 pair of boots (even if in separate bag).
Tack, bra info, men jag hade inte tänkt att åka skidor ändå :)
 
Toppen