Swiss Stockholm-Zürich, måltid i economy class

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av 090034208, 27 September 2011.

1. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hej!

Skall flyga Swiss i economy, kl 9,45 från Arlanda. Vad kan jag förvänta mig för mat? Är det "varm" eller "kall" frukost?

Bara så man vet om man borde äta på ARN före avgång

2. När jag flög i deras ekonomiklass sist, tror jag att jag fick en värm Calzone.

3. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög ARN-ZRH 945 i lördags (24:e sep) och då fick jag en varm pizza ;-)

4. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ok, tack för svarena. Ingen frukost, kanske lite sen avgång om jag funderar efter förstås

5. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köp en Business Saver upgrade och njut av en betydligt större måltid i C-klass! :) Upgraden kostar nog ungefär lika mycket som en frukost i T5... :cool:

1 person likes this.
  6. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaha så dom har slutat med baguetter nu?
    Pendlade till ZRH ofta under 2009-2010 med LX var det alltid en kall baguette med ost, skinka eller liknande.

Samt chokladen givetvis!

7. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstod ironin i det hela, men om jag har en billig Eco med LX/Lufthansa kan jag alltid köpa en Business Saver Upgrade? Vad kostar det? Kan man göra det samma dag? Den här frågan hör nog hemma i en helt annan tråd.

8. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du bokar via Swiss hemsida så kan du absolut köpa Business Saver till väldigt bra kurs (ibland bara några hundralappar till nån tusenlapp dyrare än economy). Beroende på efterfrågan så tar de slut olika nära avgång, men de brukar ibland kunna finnas till nån vecka innan avgång i alla fall (enligt min egen erfarenhet).

Lufthansa erbjuder dock inte detta, utan Business Saver är så vitt jag vet en Swissprodukt som man köper direkt på deras hemsida (kanske kan man även ringa dem, har inte prövat detta dock).

1 person likes this.
  9. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur gör jag för att köpa en "business-upgrade"?
    Gälelr det även på long-haul?

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När du köper en biljett i högre ekonomiklasser så kan du, i mån av plats, uppgradera till C. Jag har för mig att man måste ringa dem om man inte gör det direkt vid bokning, men det var ett bra tag sedan jag gjorde det senast. Då gällde det ARN-ZRH-DXB.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!