Senaste nytt

Swiss startar till Singapore!

Mikael

Medlem
Undrar om de kommer att ha ett motsvarande introduktionserbjudande som de hade till Beijing när den linjen öppnade tidigare i år. Hoppas.
 

Senator

Moderator
Jag vill testa Swiss, jag älskar Singapore. Men det är "omöjligt" ex-HEL nu när inte KF flyger HEL-ZRH längre. LX hade en codeshare på den, och rutten verkade vara halvt designad för att connecta till LX longhaul. Men nu finns den möjligheten inte längre, och LX flyg kan inte bokas ex-HEL. Synd.

Hej... Den finns rätt mycket priser med Swiss från HEL i ExpertFlyer. Ett exempel är BKK som visar följande routing:
1. HEL-SK/KF-STO/OSL/CPH-ZRH-BKK
2. HEL-ZRH-BKK


Men med det pris som visas (21 000kr i Z) är det billigare att flyga till CPH/ARN på separat bokning.
 

charlesswe

Medlem
Jag skulle hålla ögon öppna när flyget laddas i systemet de 8 Oktober. Starnet blocking blir kanske inte igång direkt.
 

Senator

Moderator
Jag såg att det "vanliga" Z-klass pris är ca 2 500kr dyrare och D-klass ca 5 500kr dyrare. Så reapriset är inte så himla billigt tycker jag, men standardpris till 22 400kr är ganska ok.
 

Senator

Moderator
Håller med dig Senator men min poäng är att det ger 200% till EB. Skulle inte rekommendera till för M&M.

Hela Star FF världen är ganska konstig nu med att UA och Swiss P = 200% på EuroBonus medan OS, LH, SN är 100%. Tittar man på UAMP så gär "P" på följande skala:
United 150% (+ status bonus)
LH 125% (+ status bonus)
Swiss 150% (ingen status bonus)
för OS och SN finns inte "P" med på tabellen trots att detta introducerades förra året.

Miles & More är i alla fall konsekventa... sämst...
 

Dr. Miles

Expert
Hela Star FF världen är ganska konstig nu med att UA och Swiss P = 200% på EuroBonus medan OS, LH, SN är 100%. Tittar man på UAMP så gär "P" på följande skala:
United 150% (+ status bonus)
LH 125% (+ status bonus)
Swiss 150% (ingen status bonus)
för OS och SN finns inte "P" med på tabellen trots att detta introducerades förra året.

Miles & More är i alla fall konsekventa... sämst...

Hos ANA Mileage Club har det blivit ännu värre.

Austrian/Lufthansa/SWISS/United P klass
  • Flights boarded to March 31, 2013: 125%
  • Flights boarded from April 1, 2013: 70%
Economy class i Y, B, M ger 100% miles så P klass hos dessa flygbolag är verkligen en dålig deal.
 

Senator

Moderator
Det jag inte gillar är att man är "Consistently inconsistent" genomför på detta sätt

FlyingBlue var först ute med detta att segmentera affärsklass i olika spann. Jag har inte i princip ett problem med fördelning mellan "low to high" i affärsklass. Men inte som det är idag. Här är nuvarande KLM FB tabell på sträckan AMS-JFK:

Flying Blue.JPG
 
Toppen