SWISS Premium Economy?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Lallarn, 8 Augusti 2013.

1. Lallarn

Lallarn Medlem

Köpt resa till BKK i vinter, och kollade runt lite på Manage My Booking hos de olika aktuella flygbolagen för att se om det stod något kul eller intressant. Hör och häpna dock när jag går in på thaiairways.com och kikar in på min bokning: Swiss i Premium Economy? Biljetten är bokad i Economy (bokningsklass L på SWISS som codeshare (antar jag) på Thai) så det låter ju väldigt konstigt. Kollar jag in på SAS/SWISS så står det bara Economy som vanligt.

Är det bara fel på Thai's hemsida, eller är det något man kan försöka yrka på?

SWISS.PE.jpg

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thai's hemsida går antagligen efter Thai's bokningsklasser. Swiss har ingen PE.

Edit: Och vad jag kan se har du INTE bokat codeshare, vilket är bra! Fortsätt så!

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på att din resa startar med SAS så vill Thai kanske bara förtydliga att Swiss vanliga ekonomi i alla avseenden upplevs som premium efter en SAS-flygning! ;)

7 personer gillar detta.
  4. Jacob

Jacob Medlem

Det är inte alls ovanligt att det blir fel när en flygresa bokas genom ett specifikt flygbolag och innehåller codeshare med andra bolag.

Jag flög med Swiss nu i juli, en resa som bokades i bokningsklass S (rabatterad economy). När denna resa visades genom SAS stod det att jag var bokad i premium economy, eftersom SAS bokningsklass S är just premium economy (eller "SAS Plus" som det heter nu).

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev det en upgrade till SAS Plus i slutändan?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast i det här fallet är det ju inte ens code share. Det är bara bolagets hemsida som inte förstår att andra bolag använder sina bokningsklasser på andra sätt.

7. Lallarn

Lallarn Medlem

Hm, det intressanta framkommer ju då när Thai kallar Swiss L-klass för Premium Economy när de själva inte ens har L-klass (om jag är informerad rätt).

Annars kan det mycket väl vara en pik till SAS Go :)

8. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Däremot läste jag en artikel om att LX tittar på ett PE koncept som skulle testas 2014. Hoppas det blir så!

9. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaså? Ska både LX och Lufthansa köra koncept? Lufthansa Group brukar bara testa ett koncept i taget på något av sina bolag.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis min tanke. Och Lufthansa har ju pratat om PE sedan 2010 utan att komma någonvart, så man ska nog inte hålla andan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!