Senaste nytt

Swiss: Mycket imponerande kundvård

Senator

Moderator

Köpt och betalad Förstaklass med Lufthansa ut och Swiss hem för £2,500 t/r som Miles & More medlem. Tackkort och presenter hem. Jag undrar på om dina polare på BA agerar på samma sätt om jag skulle köpa min första Förstaklassresa med BA som BAEC Gold? Eller skall jag enkelt tacka BA för att jag fick åka med dom? :)
 

Jakob K

Medlem
Köpt och betalad Förstaklass med Lufthansa ut och Swiss hem för £2,500 t/r som Miles & More medlem. Tackkort och presenter hem. Jag undrar på om dina polare på BA agerar på samma sätt om jag skulle köpa min första Förstaklassresa med BA som BAEC Gold? Eller skall jag enkelt tacka BA för att jag fick åka med dom? :)

Var biljetten betald inom ramen för en kampanj eller gav du 50-60 lakan? För om du gav ordinarie pris så måste väl deras TB anses räcka till en sedelklämma (tom sådan alltså)... :)

mvh
 
Det där var snyggt gjort av Swiss... Grattis!

Senator Jag har som du fått hemskickat varje gång efter 4-5 dagar samma choklad som finns i baren, samt alltid hjälp genom passkontrollen (VIP), och från incheckning till lounge. Jag har betalat cash.
Jacob du har inte i dina välskrivna och förnämliga reportage varit i närheten av att nämnt ovanstående (och Senator) fast som du säger är sajtens mest frekventa F pax som dessutom betalar resan själv cash. Är det bara Swiss som har klart för sig vem som betalar delar av deras kostnader och löner.?? Swiss är outstanding jämför SAS och Swiss till Zürich så förstår ni.
 

Senator

Moderator
Det här är en story som nästan hamnade i "Swiss, det här gjorde ni inte bra". Men här talar vi om service recovery av bästa slag..

Jag bokade en resa i april till Atlanta via Swiss.com när dessa låg på ca 6 500kr tur/retur. Jag hittade sedan en bättre rutt för mig, och bokade av denna 2t senare.

Tyvärr tog det 4 försök och 5 månader för Swiss att kreditera mitt AMEX. Så jag skrev tillbaka och sa att hålla på mina pengar i 5 månader inte var schysst och att jag inte var helt nöjd med detta. Först beklagade Swiss bara detta, så skrev jag att det kanske var lämpligt att jag fick en rabatt på min nästa resa. Idag kom en voucher på 3 000kr. Det anser jag är bra avkastning på 6 500kr över 5 månader ;)
 
Last edited:
Toppen