Senaste nytt

Swiss måste ha europaflygets bästa business class

filip.ekman

Ny medlem
Flög C på Swiss premiärflygning GVA-GOT den 14/12 förra året. Var ensam i C så upplevde samma sak som trådstartaren här. Bra frukost och otrolig service. Det enda smolket i bägaren var väl att jag troligtvis blev matförgiftad under flygningen för när jag väl kommit fram började en annan mindre trevlig del av resan. Men i stort kan jag hålla med om att LX C är beroende på beläggningen. Vet att när jag flög ZRH-OSL i november var servicen inte alls att jämföra. Beläggningen i C var väl ungefär 50% och servicen var stressad och rent ut sagt otrevlig.
 

Jakob K

Medlem
Flög C på Swiss premiärflygning GVA-GOT den 14/12 förra året. Var ensam i C så upplevde samma sak som trådstartaren här. Bra frukost och otrolig service. Det enda smolket i bägaren var väl att jag troligtvis blev matförgiftad under flygningen för när jag väl kommit fram började en annan mindre trevlig del av resan. Men i stort kan jag hålla med om att LX C är beroende på beläggningen. Vet att när jag flög ZRH-OSL i november var servicen inte alls att jämföra. Beläggningen i C var väl ungefär 50% och servicen var stressad och rent ut sagt otrevlig.

Jojo, men jämför med SAS Plus då.....
 

Senator

Moderator
Jag har alltid haft samma bra service (dock kanske inte lika mycket tid att tala med mig) med 2 eller 24 passagerare på likvärdiga (i tid) sträckor.

På fredag åker jag med sembl med Austrian och skall bli kul att jämföra. Tyvärr är ARN-VIE och VIE-ARN fakirflighter så vi får se hur pigg och mottaglig man själv är :)
 

Jonas C

Medlem
Återigen, SAS Plus är ekonomiklass med flexibilitet och lite annat. Varför jämför du det med Swiss C?

Precis. I SWISS Economy får man den fantastiska bruschettan, en flaska rödvin och chokladbit till kaffet. Jämförbart med SAS Plus med andra ord.
 
Toppen