Senaste nytt

Swiss - ingår övernattning i Zürich?

joemume

Medlem
Kan rekommendera Radissonhotellet som Roger nämner. Det tar 5 minuter att ta sig till avgångshallen och hotellet är fräscht. Räkna dock med Schweizisk prissättning på allt... :)

Tror inte att något flygbolag som flyger reguljärt inkluderar hotellrum vid en overnight transit, men som sagt - Radissson är fint och väldigt nära.
 

Dr. Miles

Expert
Var det någon speciell anledning till att du valde att åka kvällen innan till Zürich? Både SAS och Swiss har morgonflygningar från Stockholm.

Bara SAS morgon flight som kan ansluta mot SWISS Zurich->Dubai flighten och det finns bara på veckodagar om jag minns rätt.
 

Dr. Miles

Expert
När det gäller STPC(logi betalas av flygbolaget), är det ofta flygbolag i Asien erbjöd detta när man flög deras longhaul rutter.

Idag finns det bara fåtal flygbolag som har STPC. Asiana Airlines och Vietnam Airlines, när man flyger med dem mellan Europa och Australien.
 

Jacob

Medlem
Bara SAS morgon flight som kan ansluta mot SWISS Zurich->Dubai flighten och det finns bara på veckodagar om jag minns rätt.
Det stämmer. Swiss flygningen landar med endast 35 minuters transfer, och minimum connecting time är 40 minuter. Tyvärr ser det inte ut som det finns något undantag på denna anslutning heller (en det specifika anslutningar har fått OK på 35 minuter).
 

Stefan62

Medlem
Korrekt!

Var det någon speciell anledning till att du valde att åka kvällen innan till Zürich? Både SAS och Swiss har morgonflygningar från Stockholm.

Anledningen är att det skiljer upp till 5000:- om jag vill ta en flight från ARN-ZRH dagtid, såvida jag inte tar tidiga morgonflighten med SAS.
 

MarcusC

Medlem
Lx kör nya F till/från DXB...men tror ändå
Inte de erbjuder hotel..dock F lounge ( i klassen under FRA)
 

Palazzi

Medlem
Är troligen flex-biljett.... Tittade in på LX hemsida, och det verkar vara dåligt med Business Saver på ARN-ZRH-DXB (kollade mellan Maj & OCT).
 
Toppen