Senaste nytt

SWISS har fått leverans av sin första Boeing 777-300ER

Senator

Moderator
Bra artikel om Swiss B777 och deras svenska fleet chief för B777.
Swiss Receives a New Flagship: The Boeing 777-300ER

Tack.. bra artikel som förklarar en del om valet av flygplanet..

Swiss will deploy its first Boeing 777 on regular long haul flights from Zurich to New York JFK from February 21 four times weekly, then it will switch to daily Montréal services on March 27. For this route, the aircraft is actually too big for commercial reasons, “but we are forced to do it because of the required ETOPS training”, reveals Ola Hansson. In mid-April, the 777s will be finally starting to take over Hong Kong services, a route well suited for the aircraft, followed by Los Angeles (June), Bangkok (July) and then San Francisco and Sao Paulo. But it will probably never again create such a stir as during its premiere on this damp Friday morning in January in Zurich.

Jag åker med LX14 nu på söndag den 21/2 i affärsklass. Nu fattar jag varför Förstaklass är utsålt :D Hoppas på en no-show så jag kan uppgradera.

Är däremot bokat på LX87 i Förstaklass den 28/3 så jag är med på den första till JFK, och andra hem från YUL :) Det här blev plötsligt mycket mer spännande än vad jag trodde...
 

Senator

Moderator
Så..då är jag efter ett rejält löppass ombord LX14. Tyvärr var F fullt, men det finns ett antal lyft i Business som är märkbara över A330. Märkbart stolta schweizare som välkomnade mig.

Min flight från MUC var sen, så jag var offloaded. En kvinna som hade blivit uppgraderat blev skickat bak igen. Hennes man som hade platsen var smart nog att låta henne sitta kvar, och gick själv bak i ekonomiklass.

Jag skall försöka få ihop lite intryck, men jag kommer behöva jobba stora delen av resan..
 
Jag hittar via United tillgång för award på Swiss till Montreal i C, men dessa kan inte Tallinn se. Är det ett välkänt problem att Swiss inte släpper C-klass till Eurobonus. Svårighet att boka F har jag läst trådvis om, men gäller det även för C?

Hej! Avbokade precis två Swiss businessclass-biljetter som körs med Boeing 777, om någon är intresserad av att försöka boka dessa (om de nu blir tillgängliga för andra när jag avbokar, det vet jag inte...): LX86 Zurich - Montreal den 28 juni. Bokade med Eurobonuspoäng via Tallinn!
 

hybbe

Ny medlem
Flög Zürich-Frankfurt igår blev rätt förvånad när Swiss använde en 777-300 ER till 50 min flygningen kan säga att planet var till 90 % tomt.

Trevlig inredning och bra utrymme även i ekonomi måste jag säga!

För övrigt mitt först inlägg på den här sidan.
 

jerixon

Medlem
Är linjen till Montreal bara tillfällig med 777?
Kollar lite avgångar runt påsk och då är det A330 igen verkar det som :/
 
Toppen