Senaste nytt

Swiss First London–Nordamerika under 22 000 kr

anjak

Medlem
Fattar verkligen inte det här med poäng. Men. En resa i First på ca 12000 miles borde alltså ge minst 18000 poäng (12000x150%) till EB, dvs minst 22500 till EBG? Eller räknar jag fel?
LHR-ZRH-ORD-SEA-IAD-LHR.

Å andra sidan, har svårt att se att den här resan spikas i sten innan den här dealen har försvunnit...
Du får bara 25% extra som EBG när du flyger med SAS.
 

khybner

Medlem
Swiss och United i Förstaklass ger 200% av distans på interkontinentala sträckor. Så tar du t.ex ZRH-ORD som jag gissar är runt 5 000 miles skulle det bli 2 x 5 000 miles eller 10 000 EuroBonuspoäng för den sträckan.

Du måste alltid räkna per segment. Sedan inom Europa får du på vissa bolag fasta poäng för sträckorna. Vet ej hur det är med Swiss. United inom Nordamerika är distans x 200%.

Jag har tittat på priserna och jag ser inte att Lufthansa har dessa, men Swiss och United. Bokat du ett United flygnummer på t.ex. FRA-ORD som flygs av Lufthansa borde du få 300% av distans då Lufthansa Förstaklass ger 300%.

Jag klurar till på tisdag om det blir 1, 2 eller 3 resor bokade och på vilket bolag

Går det att prisa upp denna fare med Lufthansaflyg över Atlanten med UA-flygnummer?

Jag har försökt läsa biljettreglerna för ALNCZEUW och det verkar som om LH-opererade flyg med UA-flygnummer är OK men när jag provar på united.com så ger den ett mycket högre pris trots att det finns platser i A-klass.

Även IATA ger mig högre pris (ANCGB42W) så jag misstänker att det är något i biljettreglerna som jag missar.
 

Abbs

Medlem
Är så otroligt lockad av att slå till på denna.. Men jag borde inte..

Vilken routing skulle ge maximal intjäning till Eurobonus, ZRH-LAX och sedan vidare med United antar jag?
 

Senator

Moderator
Går det att prisa upp denna fare med Lufthansaflyg över Atlanten med UA-flygnummer?

Jag har försökt läsa biljettreglerna för ALNCZEUW och det verkar som om LH-opererade flyg med UA-flygnummer är OK men när jag provar på united.com så ger den ett mycket högre pris trots att det finns platser i A-klass.

Även IATA ger mig högre pris (ANCGB42W) så jag misstänker att det är något i biljettreglerna som jag missar.

Jag vet inte vad som spökar:

THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH
TRANSATLANTIC SECTOR ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY UA FLIGHT OPERATED BY UA
ANY UA FLIGHT OPERATED BY AC
ANY UA FLIGHT OPERATED BY LH
ANY UA FLIGHT OPERATED BY LX
ANY UA FLIGHT OPERATED BY OS
ANY UA FLIGHT OPERATED BY SN
ANY UA FLIGHT OPERATED BY WK.

Oftast så kan det vara svårt att få A-klass på UA code share, men om du får ett pris ANCGB42W så borde inte det vara något problem.

Jag har ringt Uniteds svenska nummer med framgång några gånger. Prova det efter du har kollat Expertflyer efter inventory. En annan fördel är att då kan det prissättas i SEK och du undviker kreditkortsväxelkurs.
 

Kelgris

Medlem
Jag ska flyga till LHR med SAS för att lite över fyra timmar senare ta flyget från LCY till ZRH. Är det någon som vet om SWISS erbjuder limousine mellan LHR och LCY? Mig vetrligen så finns det ingen lounge på LCY och det brukar inte heller ta så pass mycket tid att gå genom säkerhetskontroll. FInns det något förslag på hur man fördriver tiden?
 

Senator

Moderator
Jag ska flyga till LHR med SAS för att lite över fyra timmar senare ta flyget från LCY till ZRH. Är det någon som vet om SWISS erbjuder limousine mellan LHR och LCY? Mig vetrligen så finns det ingen lounge på LCY och det brukar inte heller ta så pass mycket tid att gå genom säkerhetskontroll. FInns det något förslag på hur man fördriver tiden?

Varför valde du LCY och inte LHR? Nyfiken..
 
Toppen