Swiss First class lounge i Zürich vid kort anslutning

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av flum, 15 Mars 2014.

1. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla kunniga forumdeltagare,

Har ganska länge varit en passiv läsare på detta förträffliga forum men tänkte att jag själv ska bli lite mer delaktig:)

Har en fundering gällande anslutning i Zurich som ni rutinerade rävar kanske kan vägleda mig i :) Har en F resa med Swiss men bara 1.10 i anslutning, är det värt att "stressa" till F loungen eller är det bortkastat?

M.

2. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska bli:), Oj, en ganska lång sak: LLA-ARN-ZRH-PEK-PUS, ZRH-PEK i F, övriga legs i C. Tyvärr blir mina längre stop på Arn samt i Peking, hade ju hellre haft den tiden i F-Loungen, men så är livet, kunde inte börja min resa dan innan pga andra åtaganden.

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    F-loungen i ZRH är väl på Schengensidan? Måste man passera den vanliga passkontrollen (som förvisso inte tar så lång tid) eller finns det en speciell för F-passagerare som hanteras i loungen?

4. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter märkligt att ha F-loungen på schengen-sidan, hur många flighter inom Schengenområdet har tre kabiner? Måste definitivt kollas upp, första gången på ZRH för mig.

5. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo F lounge är i Schengen, man erbjuds normalt minibuss till E gaterna, och separat passkontroll. Tanken för F lounge är väl främst flr avgående passagerare. Men har du 70 min och flyger vidare ZRH-ARN hinner du säkert in en svängom.

6. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabbt och välinformerat svar:) nu åker jag Arn-Zrh, och sedan Zrh-Pek i A-klass. Låter bra med bussen. Kanske det tom blir lite smidigt då jag borde landa "nära" loungen då jag kommer från Arn. Får bli ett snabb-besök, nån förfriskning måste man ju hinna med:)

7. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kommer att hinna, de kör dig med buss eller bil till E-gate.
    Avfärd från lounge verkar vara ca 25-30 minuter innan avgång.

Hittar du till F loungen, så du kommer dit så fort som möjligt?

8. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tusen tack allihop, ska se till att ha med mig en karta över ZRH så att jag snabbt kommer dit:) Har inte varit på ZRH tidigare.

9. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Via wien hade ju varit great:) men jag har
    LX1249, Arn-Zrh, 9.45-12.10
    LX196, Zrh-Pek, 13.20-5.15

M.

10. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter ju smidigt med passkontrollen, tusen tack för all hjälp, vad skulle man göra utan alla hjälpsamma forumskribenter? :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!