Swiss eller Lufthansa i ekonomiklass?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Voyageur, 20 Mars 2014.

1. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om valet tyvärr faller på ekonomi, vilken produkt skulle man helst välja, Swiss A330-300 eller Lufthansa A380-800? Antar att produkterna i sig är snarlika men vad tycker ni som provat dessa?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    (Swissair finns väl inte längre, så rubriken är lite missvisande)

Jag föredrar A380 framför A330 i ekonomi då jag upplever att det är lite mer plats, men allt hänger på vilka platser du kan få tag på.

1 person likes this.
  3. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket riktigt där! Fel av mig =)

Men jag håller med om att A380 erbjuder en större komfort än äldre A330/340, speciellt vad jag har förstått med en inbyggd box under stolen som förtar utrymme.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det är skit under stolen framför eller inte har egentligen inte så mycket med flygplanstypen att göra som inredningen. Jag har inte råkat ut för någon box under stolen framför på en Lufthansa A380, men jag kan inte gå i god för att det inte finns någonstans i kabinen.

5. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast du flyger väl alltid minst C, dåligt med boxar där uppe? :)

1 person likes this.
  6. Lallarn

Lallarn Medlem

Lufthansa A380 har väl 3-3-3-config medan LX A330 har 2-3-2, vilket gör att man på Swiss kan få en lite mer privat upplevelse (speciellt om man sitter i den mindre, främre ekonomikabinen).

Flög senast PEK-ZRH med LX i A330:an i ekonomi och mediaboxen under sätet framför störde mig inte nämnvärt. Bra underhållningssystem också. Annat var placeringen av mediaboxen på Thai BKK-PEK på A330 - helt värdelös! Den satt fast vågrätt på sätet framför så man fick inte plats med fötterna under utan hade bara en tredjedel av vanligt benutrymme till höger.

7. Lallarn

Lallarn Medlem

Stämmer! Poängen är att Swiss har 2 säten på sidorna vilket är positivt om man som jag gillar fönsterplats, medan Lufthansa har 3 vilket gör det hela lite mer besvärligt.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Numera ja, men jag har åtskilliga gånger suttit i economy på LH572/573.

9. Jacob

Jacob Medlem

10. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det stämmer ju! 2-3-2 är alltid att föredra för en mer privat känsla då vi är två som flyger! Dock upplever jag sittutrymmet i A380:n som större och mer flexiblare (jämför med TG som jag flög i vintras), men känslan förtas i och för sig kanske av 3-3-3 configen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!