SWISS Business vs Lufthansa First till Dubai? (viss prisskillnad)

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Palazzi, 9 Februari 2013.

1. Funderar på att åka en sväng till Dubai snart och funderar då mellan SWISS i C eller Lufthansa i F...

1.Jag kommer köpa resan med poäng så intjäningen spelar ingen roll för valet.

2.Resan tillåter inte mixed cabin, så om det blir första klass måste jag köpa en enkelresa till München för att påbörja resan. Med SWISS kan jag resa ARN-ZRH-DXB.

3. Första klass kostar 35% mer + den separata flygningen till München.

Min fundering är om det är värt de extra pengarna för en resa i F till Dubai? Tycker inte att Lufthansa's gamla hårdvara i Första klass ser ut att briljera, även om den "mjuka servicen" är bättre än LX C..... Har jag kanske fel här? Flygningen är ju inte jättelång heller - bättre att spendera på annan sträcka?

Har testat SWISS C, men aldrig Lufthansa F. Valet hade varit enklare med SWISS F, men tyvärr släpper de aldrig några bonusplatser...:(

Så alla medvetna forummedlemmar - vad ska jag välja? :)

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka poäng ska du boka med? USDM? M&M? EuroBonus? LM?

Om man flyger från FRA hade jag lätt valt Lufthansa för att testa FCT. Annars är det svårare imho. Det är en rätt kort flight så jag vet inte hur mycket jag skulle värdera F ur annan synvinkel än att jag vill testa det.

1 person likes this.
  3. Jag misstänker att det är Avianca LifeMiles för det inte går att mixa kabinklasser.

Jag håller med. Flygtiden är kort och mot Dubai är kortare än från Dubai.
    First Class Terminal på Frankfurt kan vara värt för upplevelsen men kanske inte lika gramour på Munchen.

1 person likes this.
  4. Bokade av min resa till Khabarovsk, så måste göra av med lite Lifemiles:p Det verkar bara gå att hitta biljetter i F från München, så det är ju lite synd...

Det ska tilläggas att jag inte blir barskrapad av något av alternativen, men det skiljer några tusenlappar iaf

1 person likes this.
  5. Update! Hittade från Frankfurt... Förändrar helt läget?

1 person likes this.
  6. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, får du från Frankfurt är det ju inget att snacka om enligt min åsikt! :)
    (Annars hade jag valt LX om Lufthansa var från MUC dvs.)

Skönt att LifeMiles inte blockar F med Lufthansa än så länge, ganska lätt att hitta F tillgång till USA, om man kan åka inom 1-2 veckor dvs. Tänkte själv testa en rutt som trafikeras till 95% med 747-400 nya F, ska bli kul. :D

Last edited: 9 Februari 2013
  7. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att ha erfarenhet av en enda F-kabin, tror jag att jag, om jag varit i samma läge, också enbart hade valt Lufthansa F om det varit genom FRA. Swiss i C känns ju som en väldigt bra produkt, speciellt för den relativt korta flygningen.

Edit: Jaha, det hade visst hänt lite saker från det jag tryckte upp tråden tills dess jag tryckte svara! :eek: Nu blev det svårare, och nu kan jag inte vara till någon direkt hjälp.

8. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög MUC-DXB i F i Nov2012. A330 mednya F. Utmärkt upplevelse med ett par timmar i FCL MUC. Dock får man kanske ut mer av själva flygningen genom att välja LX som går tidigare på dagen. Dock är ju Lufthansas lounger klart bättre. Returerna är ju antingen mitt i natten , eller morgonen med Lufthansa. Men jag hade nog valt Swiss.

9. Swisser

Swisser Medlem

Varför inte prova Austrian Airlines nya businessclassprodukt från Wien?

Den har fått bra betyg av många och maten och servicen lär vara mycket bra.

10. EPOS11

EPOS11 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Boka OS med lifemiles funkar tyvärr inte :(

Håller med att välja LX C, som flyget är relativt kort och Swiss Business är en utmärkt fint produkt .

Last edited: 10 Februari 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!