Senaste nytt

SWISS Business Saver - regel om Downgrade

Palazzi

Medlem
Det här hade jag verkligen inte en aning om:eek: Blir ingen LX-saver i framtiden, och tackar verkligen för upplysningen!
 

Jonas C

Medlem
Nedgraderingen avser snarare om man väljer att boka om sin biljett. Finns det ingen P-klass tillgänglig så måste man boka om sig till Economy. Vet inte hur det funkar vid IRROPS men jag antar att man blir ombokad i Business då.
 

agehall

Medlem
Jag tror på Jonas C's linje här. Verkar helt sjukt att LX skulle kunna sälja biljetter och sedan peta ner folk lite hur som helst från C bara för att de köpt billiga biljetter. Det är ju en värre variant av vad amerikanska bolag gör och sådant har jag svårt att tro att LX skulle pyssla med.

@Stefan62: Jag tror du tryggt kan boka en LX C Saver.
 

A380*G

Medlem
I realiteten kommer ingen bli nedgraderad. Som jag sa så är LX ett seriöst bolag. De flyttar hellre skynket och uppgraderar tre andra pax för att få en till rad C.

Även när flighter är "fulla" så betyder det sällan att exakt varenda säte är upptaget. Jump seat finns ju alltid också. :p
 

fcx

Medlem
ARN-ZRH-LIS finns för under 4000 med SK/TP om man bokar genom Swiss. Lägg på 1500 så blir det LX/TP istället (och bägge de bolagens kabiner lämpar sig för "fly for fun"). För ytterligare 2000 kan du göra ARN-ZRH-GVA-LIS-GVA-ZRH-ARN. Stopover i P kostar 100 EUR, men allt under 24 h räknas ju inte...

LX själva skriver om business saver:
You have selected a Business upgrade offer that is based on an Economy fare. Rebookings or refunds are thus governed by the same terms and conditions as the underlying Economy fare. If the upgrade booking class is unavailable, any price difference between the underlying Economy fare and the upgrade offer cannot be refunded. These offers are not valid on codeshare flights. If a flight is missed due to a delayed connnecting flight or if a flight is cancelled, SWISS can rebook the passenger in Business Class on the next SWISS flight if a seat is available. If the rebooking is on a flight operated by another airline, only onward transport in Economy Class is guaranteed, in which case the amount of the SWISS Business Upgrade would be refunded.
 

rob74

Medlem
Men, har inte den där texten funnits med i bilden hela tiden? Var säkert 4 år sedan jag flög LX nu, men vill minnas att det stod likadant då.
 

A380*G

Medlem
Vad betyder den där texten ur en legal aspekt? Finns inte booking class så kan man ju inte uppgradera. Makes sense!?
Booking class är en sak men den säger ju inte att man inåt får sitta i businesskabinen.
 

Agö

Medlem
Vad betyder den där texten ur en legal aspekt? Finns inte booking class så kan man ju inte uppgradera. Makes sense!?
Booking class är en sak men den säger ju inte att man inåt får sitta i businesskabinen.

Ja, säger ingenting i klarspråk. Det närmaste är väl vad som händer vid försening eller inställt flyg. Men den säger ingenting om kabinklass i händelse av att Swiss inte erbjuder det på ordinarie flygning...
 

Agö

Medlem
Moderator kanske kan bryta ut denna intressanta och viktiga diskussion och placera i lämpligt forum? Tycker att den förtjänar att lyftas till egen tråd eftersom det är en populär produkt här.
 

Malu

Medlem
Jag har använt mig av Business Saver många gånger och inte heller råkat ut för någon downgrade.
Skulle tro att risken minskar ytterligare i och med att jag är SEN i M&M också.
 
Toppen