SWISS Business Saver - regel om Downgrade

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Stefan62, 1 Augusti 2013.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men jag gillar inte reglerna vid downgrading av LX Saver...

2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är som tur är ovanligt med downgrading på helger LX.

1 person likes this.
  3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig blivit downgraded med en sådan biljett. Någonsin.

1 person likes this.
  4. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här har aldrig blivit downgraded. Och över en helg knappast troligt att bli detta.

5. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har åkt med business saver på LX ett par gånger utan att vara medveten om att det finns en risk att bli nedgraderad. Innebär det att om LX säljer tillräckligt med vanliga business-biljetter kan man hamna i ekonomi om man har en business saver?

6. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det stämmer och man får ingen kompensation och kan inte göra några anspråk på något.

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig hört någon som blivit downgraded och kommer inte hända under semestern. De kör med två rader C i de flesta plan. Hellre upgrades på några Y pax än downgrade av C. LX är inte SAS eller Ryanair.

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag visste inte ens att LX hade den möjligheten. Var står detta? Det är ju ruskigt oseriöst även om det inte tillämpas. Här måste man alltså läsa det finstilta, eller?

9. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det står på bokningsidan, i rutan som kommer upp med info när man för musen över ett pris, under e fotnot.

1 person likes this.
  10. Inte jag heller och jag kollade ordentligt sist och såg ingenting som nämnde detta någonstans? Att bli nergraderad är ju alltid en möjlighet oavsett bolag, men då blir man ju oftast kompenserad. Att LX skulle skita i detta låter totalt oseriöst...

Flög två sträckor i LX C saver över midsommar och hade inga problem. Kärrorna hade mellan 2 och 5 rader C och de var aldrig 100% fulla.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!