Senaste nytt

Swiss Business class på Airbus A340-300 Bästa sätet?

Bonden

Medlem
Bokad ARN-ZRH-JNB i maj i C. Får se om mitt EBG räcker för rad 4. Skall tjata om att få F, som alltid. Ser fram emot att prova LX igen efter många många år.

50.000 EB poäng och du kör First (speciellt trevlig om du har en Z-biljett) !

//Jonas
 

Senator

Moderator
Jag instämmer med TR-författaren, solo A-sätena, dvs rad 2,4,6 o 8 ger överlägset bäst utrymme och privacy.
Men jag vet att många föredrar K-sätena av skäl jag aldrig förstått...

Jag tror JonW har rätt här; om jag uppfattar personalen rätt så är det lite mindre av "Cocoon" känslan på dessa enkla platser (A) jämfört med andra sidan (K). Jag har bara haft 5K samt 5G när jag hade medpassagerare.

Intressant nog visar ofta ExpertFlyer rad 4 som blockade. Jag använder rätt ofta Lufthansas hemsida att boka Swiss då man får Amadeus bokning som är enklare att hantera online samt man kan boka platser online. Men även som Senator kommer jag inte åt rad 4 på webben men måste ringa Swiss... Så det verkar som jag måste ringa Swiss oavsett. Tyvärr blockerar Swiss även alla "single" platser i First ofta.
 

A380*G

Medlem
2A/2K i F är bara förbokningsbara av SEN/HON - lyckades knipa dessa platser via telefon en månad i förväg på min senaste F award PVG - ZRH - PEK med LX.
 
När jag flyger själv föredrar jag 4A, gillar att det är bord på båda sidor om sätet samt att bredden på "hålet" man stoppar in benen i vid nerfällt stolsläge är bredare i väggen än om detta hål är i sätet framför. Gillar även att rad 4-5 är en minikabin, det är rätt många säten i den större business kabinen och ofta mycket skrikiga barn från Italien av någon anledning... Är vi två som flyger föredrar jag 4D och G, dels pga "hålet" och sen att man inte behöver klättra över sin granne när man ska upp och röra på sig. Jag har på ca 15-20 flighter alltid fått rad 4 när jag ringt Swiss, är EBG men varje gång har jag behövt säga att det är Star Alliance Gold och då har raden öppnats upp för mig. Eurobonus Gold verkar de inte veta vad det är...
 
Toppen