Senaste nytt

Swiss Business Class Intra-Europa

FF#1

Medlem
Hur är Swiss på att efterleva måtten på handbagage? Jag har en konferensposter (rullad i ett hårt rör), mått ca 10x100 cm. Helt klart utanför måtten, men någon som vet hur det brukar gå? Sträckan är arn-zrh-bru t.o.r i business.

Utöver röret endast en mindre ryggsäck som handbagage.
Min erfarenhet säger att det brukar gå bra, speciellt om man inte dessutom har en monster väska. Brukar ibland checka in mina posters, i alla fall på hemvägen.
 

Jönsson

Medlem
Källa på att man kan seata sig i First kabinen när man bokat business och flyger 777 inom Europa med Swiss?
Jag vr rätt säker på att man inte använde dessa stolar (om det nu inte bokas helt fullt och de måste användas), har dock svårt att se hur man ska kunna välja dessa platser om man inte är HON eller liknande om de nu skulle användas.

Jag kollade Swiss.com rutten ZRH-GVA inloggat som Senator

Visa bifogad bild 72893

Svaret är att First Class är inte tillgänglig

Har läst det på åtminstone två ställen. Ska försöka leta reda på länkar. Det är möjligt att det enbart har varit vid enskilt tillfälle eller en missuppfattning, men oavsett hur det ligger till med firststolarna som del i businesskabinen så är såklart lay flat stolar i 2-2-2 och 1-2-1 på Swiss 777 business inom Europa.

Fly SWISS 777 Business Class From Just $265
Swiss Boeing 777-300ER Cabins & Routes Announced - One Mile at a Time
 

Senator

Moderator
Har läst det på åtminstone två ställen. Ska försöka leta reda på länkar. Det är möjligt att det enbart har varit vid enskilt tillfälle eller en missuppfattning, men oavsett hur det ligger till med firststolarna som del i businesskabinen så är såklart lay flat stolar i 2-2-2 och 1-2-1 på Swiss 777 business inom Europa.

Fly SWISS 777 Business Class From Just $265
Swiss Boeing 777-300ER Cabins & Routes Announced - One Mile at a Time

När jag har åkt med Swiss long-haul inom Europa så har First kabinen varit avstängt.

Den här rutten säger en del. Swiss sålde tidigare First på rutten, men inte nu längre
https://www.swiss.com/israel/EN/First-Class-Seating

Swiss Business är inte 2-2-2, men 1-2-1 blandat med 2-2-1. First är 1-2-1
 

Ricci

Medlem
Jag skall ut och flyga Swiss Business i Europa nästa vecka.
Nu var det ett antal år sedan jag flög dem så vad kan jag förvänta mig(t ex jämfört med LH)?
 

palmen

Moderator
Jag skall ut och flyga Swiss Business i Europa nästa vecka.
Nu var det ett antal år sedan jag flög dem så vad kan jag förvänta mig(t ex jämfört med LH)?
Denna mat serverades jag på TXL-ZRH
20180805_175422.jpg

ARN-ZRH
20180722_103302.jpg

ZRH-TXL
20180722_153419.jpg

Drack champagne till alla måltider.
 

Senator

Moderator
Denna mat serverades jag på TXL-ZRH
Visa bifogad bild 78504

ARN-ZRH
Visa bifogad bild 78505

ZRH-TXL
Visa bifogad bild 78506

Drack champagne till alla måltider.



Tyvärr skall du på två kortare flighter (under 2t) och det är inte så himla spännande med maten. Arlanda finns det varm mat, samma med Aten, Madrid och Lissabon som jag har åkt.

Däremot finns Champagne och hyfsade viner. Jag har inte upplevt ”Gardingate” på Swiss, och inte haft någon Lufthansa WTF-ögonblick med catering (alltså ”Cateringgate”) på kortare flygningar inom Europa (LUX, LHR, FRA, FCO etc).

Den lilla kritik jag har som har hänt flera gånger är att Maitre D’ Cabin lämnar Business till någon som fortfarande har stödhjulen på trehjulingen och skall själva hantera kabinen utan att ha lärt sig allt. Ingen ont om utbildning, det behöver vi alla. Men kanske med hjälp och inte ensamma.
 

Ricci

Medlem
Tyvärr skall du på två kortare flighter (under 2t) och det är inte så himla spännande med maten. Arlanda finns det varm mat, samma med Aten, Madrid och Lissabon som jag har åkt.

Däremot finns Champagne och hyfsade viner. Jag har inte upplevt ”Gardingate” på Swiss, och inte haft någon Lufthansa WTF-ögonblick med catering (alltså ”Cateringgate”) på kortare flygningar inom Europa (LUX, LHR, FRA, FCO etc).

Den lilla kritik jag har som har hänt flera gånger är att Maitre D’ Cabin lämnar Business till någon som fortfarande har stödhjulen på trehjulingen och skall själva hantera kabinen utan att ha lärt sig allt. Ingen ont om utbildning, det behöver vi alla. Men kanske med hjälp och inte ensamma.
OK tackar, gällande ”Gardingate” på LH så upplevde jag den(tyvärr) på ett antal flygningar i Europa början av juli.
 
Toppen