Senaste nytt

Swiss Business Class Intra-Europa

EBGGOT

Medlem
Hej,

Jag bokar alltid via Lufthansa.se och delar upp detta segment för segment. OBS! Det går inte att boka LX code share SK flighter denna vägen. Dessa kommer inte upp. Om man vill ha dessa som EB, ring Swiss och betala 250kr för telefon bokningen.

Det går inte att boka ARN-ZRH-LHR eller LHR-ZRH-ARN via swiss.com.

Blir det biz saver då? Eller vanliga J, D C klass?
 

Swisser

Medlem
Hej,

Jag bokar alltid via Lufthansa.se och delar upp detta segment för segment. OBS! Det går inte att boka LX code share SK flighter denna vägen. Dessa kommer inte upp. Om man vill ha dessa som EB, ring Swiss och betala 250kr för telefon bokningen.

Det går inte att boka ARN-ZRH-LHR eller LHR-ZRH-ARN via swiss.com.

Mr. Senator, jag skulle uppskatta om du kunde klargöra följande:

1. Hur kan du få ett pris i GBP när du gör en bokning på den svenska Lufthansa sajten?

2. Jag har kollat på olika alterrnativ, men kommer ej ned till det låga priset du anger. År ditt pris bara biljettprisett eller totalpriset inkl avgifter och skatter?

3. När du gör sökningen och bokningen på sajten väljer du då "Multi-segment journey", "Round-trip" eller "One-way"?

4. När jag väljer "Multi-segment journey", så får jag upp en massa olika förslag på flighter, men ingenstans ser jag vilken/vilka flighter som är de billigaste (prisuppgifterna kommer fram först då jag har valt mina flighter och klickat på "Continue-knappen"). Finns det något "trick" för att få fram denna info eller får man mödosamt checka igenom olika alternativ tills man hittar någon som man tycker är prisvärd.
 

Senator

Moderator
Mr. Senator, jag skulle uppskatta om du kunde klargöra följande:

1. Hur kan du få ett pris i GBP när du gör en bokning på den svenska Lufthansa sajten?

2. Jag har kollat på olika alterrnativ, men kommer ej ned till det låga priset du anger. År ditt pris bara biljettprisett eller totalpriset inkl avgifter och skatter?

3. När du gör sökningen och bokningen på sajten väljer du då "Multi-segment journey", "Round-trip" eller "One-way"?

4. När jag väljer "Multi-segment journey", så får jag upp en massa olika förslag på flighter, men ingenstans ser jag vilken/vilka flighter som är de billigaste (prisuppgifterna kommer fram först då jag har valt mina flighter och klickat på "Continue-knappen"). Finns det något "trick" för att få fram denna info eller får man mödosamt checka igenom olika alternativ tills man hittar någon som man tycker är prisvärd.

Hej mina svar är

1. Utresa är från LHR, därmed blir det priser från GB som gäller GBP
2. Jag gör en snabb ITA Matrix innan
3. Multi-segment
4. Samma som 2
 

090034208

Medlem
Hej!
Nu har Swiss uppdaterat sin hemsida och nu kan man boka multi segment/open jaw på swiss.com. Nu behöver man inte gå via lufthansas sida mera om man vill flyga Swiss:)
 

Gus

Medlem
Hur fungerar Business Saver på Swiss egentligen? När man ska boka står följande text

"***Business Upgrade: The Business Saver and Business fare offers are upgrade offers that are based on an Economy fare. Rebookings or refunds are thus governed by the same terms and conditions as the underlying Economy fare. If the upgrade booking class is unavailable, any price difference between the underlying Economy fare and the upgrade offer cannot be refunded. These offers are not valid on codeshare flights. If a flight is missed due to a delayed connnecting flight or if a flight is cancelled, SWISS can rebook the passenger in Business Class on the next SWISS flight if a seat is available. If the rebooking is on a flight operated by another airline, only onward transport in Economy Class is guaranteed, in which case the amount of the SWISS Business Upgrade would be refunded.

Det är delen "If the upgrade booking class is unavailable, any price difference between the underlying Economy fare and the upgrade offer cannot be refunded." jag inte förstår mig på!? Om det blir fullt i business class måste jag då sätta mig i economy och detta utan att få tillbaka några pengar?
 

Gus

Medlem
Tack! Ja, det låter mer rimligt! Vet någon förresten vilken bokningsklass som Business Saver på Swiss är?
 

090034208

Medlem
Har under helgen åkt med LX i business class följande rutter: FCO-ZRH, ZRH-BCN, BCN-ZRH och ZRH-ARN.
Dom 3 första, korta flygningarna på 1h10min till 1h25min är inget märkvärdigt alls. En kall måltid med full bar,trevlig service.

Dagens LX kl 12.40 ZRH-ARN kan jag galant konstatera (som tidigare gjorts av er) är/måste vara en av Europas bästa business-class. Vi var 3 pers i C på dom 3 första raderna.
Pursern kom fram personligen till min plats och hälsade mig välkommen, glad att jag valt Swiss och att flygtiden är 2h20min och att vi är ontime. Jag är endast A3*S, (blir gold nu), helt otroligt!! Dom övriga 2 fick ej samma service, kanske dom ej hade någon status??

Champagne+påfyllning direkt uppe i luften. Varm lunch med full bar förstås! Mitt vinglas fylldes på totalt 6 gånger under flygningen utan att jag bad om det. Väldigt personlig och trevlig service måste jag säga, underlättade förstås säkert att vi endast var 3 i C....ordet "Sir" nämdes varje gång vid min stol!

En annan reflektion som jag noterat under helgen är att åldern på personalen på Swiss är väldigt låg, någonting SAS kanske borde försöka övergå till så småningom...

5 guldstjärnor till Swiss
 
Toppen