Swiss avbokning inom 24 timmar

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Agö, 6 Februari 2013.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade i förmiddags en T&R CPH-GVA i Business Saver (i maj). Insåg dock efter några timmar att det fanns ett bättre alternativ.

Ringde således Swiss Service Center och bad om avbokning. Det skulle givetvis inte vara några problem enligt agenten vilket också verkar stämma med Swiss 24 hour Cancellation Policy.

http://www.swiss.com/countries/US/l..._plan/Documents/SWISS_CustomerServicePlan.pdf

Nu en fråga till de erfarna Swiss-rävarna på forumet. Skickas någon form av bekräftelse på att bokningen/reservationen har förfallit ut eller att bokningen är avbokad free of charge?

Det är ju inte det värsta som kan hända om det skulle köra ihop sig förutom att jag då tvingas flyga Easyjet vidare från GVA.:cool:

2. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet bara att jag hade ett lite helsicke att få tillbaka mina stålar vid avbokning av en C-biljett utan restriktioner. Det tog sanslöst lång tid och jag fick inte heller någon bekräftelse på avbokningen.

Tock

3. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du Swiss konto? Om du har det eller skaffar det så ser du det mesta som händer i mer eller mindre realtid. Tillbakabetalning av dina pengar kan nog dröja ett tag dock.

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju också intressant. Dras pengar direkt eller efter 24 timmar? Se riktlinjerna ovan i mitt första inlägg. Jag tolkar detta som att reservationen behålls i 24 h varefter resan betalas. Därav möjligheten att boka av (det är ju hela grundidén här).

5. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har nog rätt i din tolkning. Om de har dragit pengar får du dock vara beredd på att vänta. De är sega med återbetalningar på Swiss.

1 person likes this.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nu snackat med Swiss igen och de bekräftar att avbokningen genomförts och att bokningen därmed förfaller. Ingenting dras från kontot eftersom avbokningen skedde inom 24 h. Bra att veta framöver!

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!