Swiss återbetalar ej min biljett

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Tockstew, 25 September 2012.

  1. Tockstew

    Tockstew Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Swiss har inte återbetalat min biljett med tänkt resdatum den 29 juli. Detta trots telefonkontakt och mailkontakt. Det handlar om 8000 kr. Inte katastrof men inte ok. Biljetten var fullt avbokningsbar.

    Tacksam för tips på hur jag ska dra åt tumskruvarna.

    Tock
     
  2. När du säger Swiss - hur bokade du mer exakt? Via webben?
     
  3. Tockstew

    Tockstew Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jepp, via swiss.com
     
  4. Hall

    Hall Medlem

    Ort:
    ARN; BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    8000 SEK i snart två månader är verkligen inte OK. Vad säger de vid telefonkontakt?

    Till din fråga.. Det är möjligt att utgivaren av kreditkortet (eller var det debit?) du betalade med kan hjälpa till. Annars kan man få till ett europeiskt betalningsföreläggande via Kronofogden men det är nog mycket bök.
     
  5. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad svarar de dig när du ringer och mailar? Det är verkligen inte OK att flygbolag drar ut på återbetalning av biljetter.
     
  6. Tockstew

    Tockstew Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    De är mycket vaga och hänvisade nu idag till sin "refund department" som har telefontid på tisdagar och torsdagar mellan 9-12...............dessa individer har jag dock redan pratat med utan resultat.....fick prata med en manager som lovade att de skulle undersöka saken.....tillåt mig tvivla.

    Tock
     
  7. xvikmic

    xvikmic Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kanske dags att kontakta ARN?
     
  8. Sakoz

    Sakoz Medlem

    Ort:
    GVX
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår inte riktigt problemet, varför får du inte biljetten återbetalad? Vad har Swiss sagt?

    Maila eller faxa dem, med tydlig information att Du "per dato" lämnar in en anmälan mot dem där utfallet kommer att innebära debitering av ränta jämte övriga upplupna kostnader, i enlighet med stöd av lagparagraf "X". Vidare kommer ingen i Din näromgivning att resa med bolaget mera, då dem tydligt påvisar brister i deras egna policy vilket eventuellt kan härledas till interna problem inom bolaget.

    Läs igenom återbetalnings policyn samt övriga regulations och vänd det mot dem.

    Se bara till att vara ärlig, saklig och ödmjuk. Jag har som enskild individ och näringsidkare brottat ner stora drakar där dom plöjt ner miljontals kronor i advokatkostnader utan resultat. Är man påläst och saklig vinner man alltid i längden.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×