Senaste nytt

Swedbank kommer att byta från Visa till MasterCard på sina bankkort

Kricka

Medlem
Just det, vi välkomnar fler in i EnterCard ! Förhoppningsvis kan vi bli
så många som kräver bättring att vi till slut når fram..
 

Kricka

Medlem
Näe, kan hålla med om att det känns långsökt med bättring..

Undrar om det inte är EnterCard som ger ut LO:s nya kreditkort
där de olika förbunden får provision på medlemmarnas krediter?
Desto mindre medlem amorterar ju större blir vinsten för LO-
Förbundet resp. EC. Enligt Wikipedia ägs EC till 60% av
Swedbank och tll 40% av Barclays Bank.
 

Homer

Medlem
Det här är en typisk "enhancement", Swedbank plockar bort ett kort (VISA) därför att de fått en förmånligare
deal med MC(som de alltid erbjudit), och sen marknadsför de det som de erbjude något nytt.

Min kontaktperson på Swedbank hade dessutom fräckheten att säga att det kommer att bli en avgift för MC (jag har aldrig betalat för deras VISA) jag påpekade att Handelsbanken inte tar betalt för vare sig internetbank eller Maestro kort(som ägs av MCoch funkar nästan överallt) och att även om jag var nöjd med deras tjänster skulle jag av principskäl flytta alla konton till HB om de tänkte börja ta betalt för internet bank och bankkort.
Dessutom så öppnade jag börsen och visade ett halvdussin olika kreditkort och påpekade att de var också gratis.
Gissa hur det slutade :)

Enda anledningen att jag vill ha det här kortet är för att kunna ta ut kontanter, den avgift som normalt gäller
vid automatik uttag utanför Euro zon går att förhandla bort, så det är ganska bra om man t.ex behöver
ta ut $20 eller 100czk etc.
 
Last edited:
Kortavgifter hos banker brukar vara förhandlingsbart. "Erbjud" dig att flytta dina bankaffärer till en konkurrent så tar de nog mer än gärna bort kortaavgiften för MC.
 
Toppen