Senaste nytt

Swedbank höjer valutaväxlingspåslag 1 april 2019

Ping

Medlem
Swedbank höjer valutaväxlingspåslag 1 april 2019 från 1,5% till 1,65%.
Källa: Swedbank höjer valutaväxlingspåslaget på bankkort

Ja storbankerna vill väl att konsumenterna testar alla dessa nya fintech bolag som ploppar upp. Måste vara jobbigt att ha så många kunder :rolleyes:. Plötsligt känns det väldigt bra att jag i början av året börjat testa ett sådant bolag. Nu får jag mer incitament att använda det ännu mer.
(0,15% är väldigt lite, men tycker det ligger väldigt fel i tid med tanke på alla nya konkurrenter som erbjuder interbank växlingskurs och bättre översikt)


Ni andra som funderar på att byta kort, det finns etc: Revolut, N26, Lunarway, Pfc, Curve. Sen finns det ju även Santander.
 

M.K

Medlem
Helt fantastisk timing ja. Jag slutar aldrig förundras över bankernas affärsbeslut. Trenden borde ju snarare gå åt att minska dessa påslag och/eller erbjuda någon form av bonus för att minska incitamenten att prova de nya, i mitt tycke, ofta mycket bättre alternativen.

Amex nya Plat är ett sådant exempel som följer trenden där de nu ger bra värde för valutaavgiften. Synd bara att det inte gäller oss med 3757 och obegränsad kredit vid behov. Det borde det då jag och säkert många andra bara spendar vid enstaka tillfällen numera på kortet.
 

mha321

Medlem
Samtidigt om man tittar på Svenska marknaden så är ju konkurrenterna till detta kort snarast de andra bankkkorten, från SHB, SEB, Nordea osv. Om folk tittade på de faktiska villkoren så skulle ju i princip ingen ha de här korten redan från början...

Hur är det, används Swedbank som "underliggande bank" till något av de faktiska intressanta korten? På det sätt som SEB Kort har EB-korten tex? Isåfall är väl risken att den också går uppåt.
 
Toppen