Senaste nytt

Swebus lanserar Priority Boarding

SvartMjolk

Medlem
PS. Jag skulle uppskatta matförsäljning;)

Under en bussresa mellan Lissabon och Algarve i juli 2012 fick jag testa på just detta. En man körde bussen och en kvinna satt bredvid, endast för att en gång under resans cirka 3 timmar gå en vända i bussen och erbjuda lite lättare mat.

Att välja på var bland annat trekantsmackor, vakuumförpackad hamburgare och chips. Även dryck fanns att tillgå.
 

Chrille

Medlem
En bussvärd/-värdinna som säljer lättare förtäring finns på bussar i Sverige också, t ex inom den s k "Norrlandskusten"-trafiken. Faktum är att man på expresslinjerna även kan boka "affärsklass" med extra benutrymme, fri tidning och fika. Det kostar en hunka att uppgradera till businessclass och är förmodligen värt det om man ska sitta på bussen i några timmar.
 

mry

Medlem
Tror att priset är avståndsberoende för affärsklasserna men det bästa med platserna är väl att man får ett eluttag :)
 

vicce

Medlem
En bussvärd/-värdinna som säljer lättare förtäring finns på bussar i Sverige också, t ex inom den s k "Norrlandskusten"-trafiken. Faktum är att man på expresslinjerna även kan boka "affärsklass" med extra benutrymme, fri tidning och fika. Det kostar en hunka att uppgradera till businessclass och är förmodligen värt det om man ska sitta på bussen i några timmar.

Det där hade jag kunnat tänka mig om det är en ganska lång bussresa.
 

Morgan

Medlem
Dagen till ära lanserar Swebus också Priority Exit:

Swebus -Priority-Exit

Boka priority exit - kliv av bussen först

Vår nya tjänst priority exit är till för dig som framme vid resans slutpunkt vill ha möjligheten att kliva av bussen före alla andra medresenärer. Vid resans slut kommer föraren att ropa upp priority exit-resenärerna och låta dem kliva av först, medan övriga resenärer får vänta på sina platser.

Priority exit införs på samtliga våra bussar från och med idag, den 1 april 2013. Tilläggstjänsten kostar under lanseringsperioden 29 kronor, och bokas i samband med att du köper sin resa på Swebus, via telefon 0771-218 218 eller över disk. Om du även vill ha priority boarding kan du köpa bägge tjänsterna till ett extra förmånligt paketpris om 40 kronor.


Nästa steg kan bli en utveckling av tjänsten där man ska kunna betala för att någon annan ska gå av bussen.
 
Toppen