Senaste nytt

Swebus lanserar Priority Boarding

Jonas C

Medlem
Det märkS att Swebus har börjat ta efter (lågpris) flyget och insett vilka effekter efterförsäljning har på vinstmarginalerna. Nu kan man exempelvis köpa till prioriterad ombordstigning från starthållplatserna för 20kr, bälteskudde för barn för 20kr och ett extra kolli bagage för 20kr (ordinarie pris 50kr).

Vad kommer härnäst. Ska de börja ta betalt för wifi eller sälja förbeställd mat?

Swebus -Tilläggsprodukter
 

Palazzi

Medlem
Så länge de behåller gratis WIFI så är jag nöjd...

Sen tycker jag att priority exit vore mer värt att betala för. Om man suttit intryckt i en Swebus mer än en timme så betalar man nog vad som helst för att få komma ut först:p

PS. Jag skulle uppskatta matförsäljning;)
 

Adamsson

Medlem
Det känns lite extremt med att ta betalt för att barn ska få sitta på en bilkudde. Kan förstå extra bagage, men var går gränsen där? Hur mycket är normalmycket bagage och när blir det extra bagage?

Ja, matförsäljning vore ju trevligt! :)
 

Jonas C

Medlem
Normalbagaget är tydligen detsamma som för de flesta flygbolag dvs 1 kolli + 1 handbagage. Jag har viss förståelse för att man vill begränsa folks bagagemängder på bussarna som går mellan städerna. På flygbussarna ser jag däremot ingen anledning till att ta betalt för extra bagage dels då biljetterna redan är dyra som de är (iaf från Västerås), samt att bussarna sällan går fulla.
 

rvarttinen

Medlem
Ha, ha! "Priority boarding" på en buss ..!.. jo, det finns många sätt att tjäna in på.

Själv prioriterar jag nog att använda mig av bolag som satsar på flödeseffektivitet, i motsats till resurseffektivitet. Till det senare hör bolag som Ryanair, etc.
 

vicce

Medlem
Försäljning av smörgåsar/sallader hade kanske varit något? Priority boarding skulle jag dock inte betala för... Så viktigt är det inte för mig vart jag sitter :)
 

Chrille

Medlem
Jag var iofs ironisk, men det hade varit kul:p... "App app app..... Inte resa på sig ännu!...! ;)

Det händer ju ibland vid flygförseningar att kabinpersonalen vädjar om "fri lejd" ut ur planet för transferpassagerare som har svårt att hinna sina anslutningar. Ibland funkar det, ibland inte, det krävs ofta en stor portion av både bestämdhet och vädjan om empati för att det ska gå vägen. :eek:
 
Toppen