Swebus lägger ner linjen Stockholm City-Arlanda

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Jacob, 18 Juni 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Konkurrensen blev för tuff, i synnerhet när SL öppnade sin nya Pendeltågslinje till Arlanda. Den 19 augusti går sista bussen på linjen mellan Stockholm City och Arlanda flygplats, som officiellt heter linje 867.

Övriga linjer till Arlanda påverkas inte. Linjerna från Örebro, Västerås och Enköping till Arlanda samt den expressbusstrafik som passerar Arlanda fortsätter som vanligt.

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var inte oväntat, har åkt den vid ett par tillfällen och vid ett av dessa var jag den enda passageraren.

3. Det skulle vara bättre om det fanns minibussturer från olika håll istället av en stor buss från Centralen.

1 person likes this.
  4. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd. Det var bästa budget-alternativet till Arlanda Express.

5. Gus

Gus Medlem

Tråkigt! Först blå taxi och nu detta :( Åkte hellre med Swebus än flygbussarna eftersom Swebus inte stannade på vägen till Arlanda. Sen hade de ju tidsgaranti, wifi och studentrabatt! :)

6. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Om jag inte minns fel så provade man detta för ett par år sedan. Gick antagligen inget vidare då jag inte har sett de blå SuperShuttle-bussarna på länge.

Edit: Flygbussarna avbryter satsningen på SuperShuttle | Travel Report

Last edited: 26 Juni 2013
  7. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Instämmer. Tappert att de höll ut så länge. Har faktiskt roat mig med att spana in i bussen varje gång jag sett se specialdekalerade vita bussarna och förvånats över hur lite trafikanter det varit varje gång. Endast ett eller ett par huvuden har skymtats genom fönstren.

Föredrog dock Flygbussarna alla gånger, dels stannar de vid Sankt Eriksplan vilket passar mig och dels har de en mycket generösare tidtabell (frekvensmässigt sett).

Och EuroBonus-poängen... :)

8. Fanns det inte Airport Shuttle ett tag både i Sthlm och Gbg ?

9. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innan man fick Eurobonuspoäng på Flygbussarna åkte jag alltid med Swebus. Gick snabbare och det var aldrig fullt. Oftast var jag nästan själv på bussen. Tråkigt att de lägger ner, men att köra nästintill tomma bussar är såklart inte lönsamt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!