Svit i Göteborg

Diskussion i 'Hotell' startad av Flying P, 24 Juli 2015.

1. Flying P

Flying P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken är den bästa sviten med ett barn fyra dagar i Göteborg? Har bokat Clarion Post nu men funderar även på Radisson vid centralen eller något Scandic. Enbart dessa tre kedjor är intressanta för oss.

Scandic Rubinen med terass mot avenyn verkar trevligt. Någon som har bra feedback angående sviter på dessa tre kedjor i Göteborg?

2. Moco

Moco Medlem

Clarion Post är ett bra hotell för samtliga rumskategorier. Scandic spelar inte riktigt i samma liga, oavsett vilket du väljer i stan. Radisson är ok, men inte heller att jämföra med Post. Är det utsikt du är ute efter kan kanske Radisson Lindholmspiren vara ett alternativ. Men jag rekommenderar Post.

3. Flying P

Flying P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok ligger kvar med min bokning på Post i väntan på bättre alternativ. Post är ju högst rankat på Tripadvisor också, Scandic syns inte till på den listan. Radisson vid centralen känns gammalt, 10 år sedan senaste renoveringen? Radisson vid piren är ett alternativ men lite för lång från stan, är där med en 2.5 åring så närhet är viktigt.

Moco gillar detta.
  4. Ozz

Ozz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar (nästan) alltid bo på Elite Plaza när jag/vi är i GBG. Vi har bott i juniorsviten några gånger och den är toppenfin.
    Dom har även större sviter om du vill breda ut dig ordentligt, dessa är inte testade personligen

5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att ha bott på särskilt många av dessa, av förklarliga skäl, har jag förstått att Clarion Hotel Post och Elite Plaza är de bästa från kedjorna.
    Radisson vid Centralen (som för övrigt fortfarande går under namnet "Sheraton" bland många i Göteborg) har många upplevt som lite trött, av vad jag hört.

Men för att svara på huvudfrågan om bästa sviten i Göteborg? Det borde vara på Dorsia den finns. Möjligtvis skulle Pigalle kunna erbjuda något också?

6. Clarion alla gånger, men så är jag ett stort Stordalen-fan också :)

olo gillar detta.
  7. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Avalons svit är också ett alternativ tycker jag...

8. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Upper House på Gothia?!?

9. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Från Radissson Blu Riverside är det 1½ minut att gå till hållplatsen för Älvsnabben som tar dig till stan på 4 minuter. Givetvis inte lika centralt som Clarion Hotel Post, men ändock oerhört smidigt.

Nu var ju dock inget annat än Clarion, Radisson, och Scandic aktuellt för @Flying P.

10. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu var ju dock inget annat än Clarion, Radisson, och Scandic aktuellt för @Flying P.[/QUOTE]

Sorry. Såg inte detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!