Jacob
Medlem
Det är Konsumentverket som riktat kraftig kritik mot de sex mindre flygbolagen som går under paraplynamnet Sverigeflyg. Bland annat anmärker Konsumentverket på resevillkoren och vad som menas med inställt flyg och vad som gäller vid inställda eller försenade flygningar som rättigheter till mat och dryck, transporter till och från flygplatser samt hotell.
Enligt Ekot hade man friskrivit sig från skadeståndsansvar för förseningar, personskador och bagageförluster och hänvisat till lagar som inte längre gäller.
Redan tidigare under 2011 framfördes kritik mot de felaktiga reglerna men utan att något åtgärdades. Nu har flygbolagen fått fram till mitten på februari att svara på Konsumentverkets kritik.
Kritik mot Gotlandsflygs passagerarvillkor - Gotlandsnytt | Sveriges Radio
Flygbolag ger felaktig information - Nyheter P4 Kalmar | Sveriges Radio
Enligt Ekot hade man friskrivit sig från skadeståndsansvar för förseningar, personskador och bagageförluster och hänvisat till lagar som inte längre gäller.
Redan tidigare under 2011 framfördes kritik mot de felaktiga reglerna men utan att något åtgärdades. Nu har flygbolagen fått fram till mitten på februari att svara på Konsumentverkets kritik.
Kritik mot Gotlandsflygs passagerarvillkor - Gotlandsnytt | Sveriges Radio
Flygbolag ger felaktig information - Nyheter P4 Kalmar | Sveriges Radio